اعلام نامزدهای نهایی جایزه کتاب ملی آمریکا

فهرست نامزدهای نهایی هفتاد و پنجمین دوره از جایزه کتاب ملی آمریکا درحالی اعلام شد که «هشام مطر» و «میراندا جولای» در بین نامزدها به چشم می‌خورند.

به گزارش ایسنا، بنیاد ملی کتاب آمریکا نامزدهای نهایی جایزه کتاب ملی را در شاخه‌های ادبیات داستانی، غیرداستانی، ادبیات نوجوانان، شعر و کتابِ ترجمه را اعلام کرد.

«اسوشیتدپرس» نوشت، داوران هر دسته فهرست بلندبالایی از ۱۰ نفر را که ماه گذشته معرفی شده بودند به پنج انتخاب نهایی تقسیم کردند.

در بخش ادبیات داستانی، «پریسوال اورت» برای نگارش رمان تاریخی «جیمز» و «میراندا جولای»، نویسنده و فیلمساز برای رمان «هر چهار نفر» به عنوان نامزد نهایی انتخاب شدند. علاوه بر این، «پمی آگودا» برای نگارش نخستین مجموعه داستان‌های کوتاه خود با عنوان «گوستروت»، «کاوه اکبر» برای خلق نخستین رمان خود با عنوان «فدایی»، «هشام مطر» با رمان «دوستان من» به این فهرست راه یافته‌اند. چهار مورد از پنج کتاب بخش داستانی این فهرست توسط انتشارات «پنگوئن رندوم هاوس» منتشر شده‌اند.

در بخش غیرداستانی نیز «جیسون دلئون» ‌ برای «سربازان و پادشاهان»، ‌ «الیزا گریسوولد»، برای «چرخه امید»، ‌ «سلمان رشدی» برای «چاقو»، «کیت مان» برای «Unshrinking» و «دبورا جکسون» ‌ برای نگارش کتاب خاطرات «Whiskey Tender» نامزد دریافت جایزه شدند.

برندگان در مراسم شام ۲۰ نوامبر در منهتن اعلام خواهند شد و همزمان جوایز افتخاری به «باربارا کینگ‌سالور» رمان‌نویس و «دبلیو پل کوتس» اهدا می‌شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1403071108997
  • خبرنگار : 71631