افزایش ۱۰ درصدی تردد در محورهای چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست سال جاری پرترددترین شهر برون استانی اصفهان و پر ترددترین شهر درون استانی شهرستان فارسان بوده که در مقایسه شهریورماه سال جاری نسبت به شهریور سال گذشته ۱۰درصد رشد تردد در محورهای استان را شاهد هستیم.

روح‌الله غلامی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تعداد مسافر جابجا شده در شش ماهه نخست سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل، اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری پرترددترین شهر برون استانی اصفهان و پرترددترین شهر درون استانی شهرستان فارسان بوده که در مقایسه شهریورماه سال جاری نسبت به شهریور سال گذشته ۱۰درصد رشد تردد در محورهای استان را شاهد هستیم.

کاهش ۲۶.۳ درصدی آمار مسافر در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۲۶۴ مسافر و امسال یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۹۴۱ مسافر در استان جابجا شده‌اند که کاهش ۲۶.۳ درصدی آمار مسافر در چهارمحال و بختیاری را نشان می‌دهد.

وی در خصوص برنامه‌های راهداری جهت حرکت به سمت پایدارتر کردن جابجایی مسافر، گفت: بازسازی و نوسازی ناوگان  فرسوده، ارتقاء خدمات حمل و نقل از قبیل فروش بلیط اینترنتی، بازگشایی دفاتر فروش در سطح شهر از جمله اقدامات انجام شده است.

غلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی تحت پوشش شرکت‌های حمل و نقل است، رانندگان و ناوگان جهت فعالیت‌ خود لازم است از کارت سلامت، کارت اخلاق حرفه‌ای، آموزش رانندگان و اخذ معاینه فنی  برخوردار باشند.

وی به شهروندان توصیه کرد: بهتر است مردم ناوگان حمل و نقل عمومی را برای ایاب و ذهاب در اولویت قرار دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در خصوص نکات ایمنی بیان کرد: رعایت موارد ایمنی از جمله بستن کمربند ایمنی و استفاده از تجهیزات ایمنی در ناوگان مسافربری بخصوص کپسول آتش نشانی، چکش اضطراری در اتوبوس و همچنین دارا بودن جعبه کمک‌های اولیه از ضروریات است.

کلیه رانندگان الزام به دریافت کارت هوشمند هستند

وی خطاب به رانندگان گفت: اخذ کارت سلامت، اخذ معاینه فنی ناوگان و عدم ارائه این مدارک به رانندگان و ناوگان فاقد کارت سلامت و معاینه فنی را مدنظر قرار دهند.

غلامی با بیان اینکه کلیه رانندگان الزام به دریافت کارت هوشمند هستند، خاطرنشان کرد: جهت اخذ کارت سلامت راننده از نظر فشار خون، قند خون، چربی، روان شناسی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی و نوار قلب بررسی شده و پس از تایید پزشک کارت سلامت صادر می‌شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403071108991
  • خبرنگار : 50975