معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

حمایت از نهادهای توسعه دهنده هنرستانهای فنی و حرفه‌ای در کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت توجه به توسعه رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای در کشور، گفت: مجموعه‌ها و نهادهایی که بتوانند در زمینه توسعه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای کمک کنند، استقبال و حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده در بازدید سرزده از تعدادی از مدارس آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای بازگشایی مدارس گفت: اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس و پروژه مهر این بود که هیچ‌ کلاسی در هیچ‌جای کشور بدون معلم نباشد و همه دانش آموزان بتوانند در محیطی آرام و بی‌دغدغه به تحصیل بپردازند.

وی با اشاره به اینکه‌ نهادهای حاکمیتی و مردمی که بتوانند در زمینه مدرسه‌داری به آموزش و پرورش کمک کنند، از آن‌ها حمایت می‌کنیم، افزود: تجربه نشان داده است این نهادها به دلیل همراهی، همسویی و پیروی از سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت کشور نسبتا موفق عمل کرده‌اند و می‌توانند از ظرفیت‌های خود حتی در حمایت از مدارس دولتی محروم نیز استفاده کنند که در همین راستا توافقی با یکی از همین مجموعه‌ها صورت گرفته است که ۵ هزار مدرسه دولتی در مناطق محروم را در زمینه‌های مدیریتی، هدایت و نرم‌افزاری یاری و همراهی کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت توجه به توسعه رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای در کشور، ادامه داد: مجموعه‌ها و نهادهایی که بتوانند در زمینه توسعه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای کمک کنند حتما استقبال می‌کنیم و این خواسته به حق مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) را باید مورد توجه جدی‌تر قرار دهیم.

محمودزاده با تاکید بر اینکه بیشتر انرژی و پتانسیل در آموزش و پرورش صرف فراهم کردن فضاهای سخت افزاری و فیزیکی مدارس و تجهیز کلاس درس و ...می‌شود، گفت: وظیفه اصلی ما در آموزش و پرورش در بخش نرم آموزش و پرورش باید اتفاق بیافتد و کیفیت بخشی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی باید بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اولین و مهمترین عنصر در تربیت نیروی انسانی معلم است و اگر می‌خواهیم دانش آموز در تراز نظام انقلاب اسلامی تربیت کنیم این اتفاق به دستان توانمند معلمان رقم می‌خورد افزود: معلم تاثیرگذارترین عنصر در مجموعه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت است و اگر بخواهیم تحولی در جامعه رخ دهد این اتفاق توسط معلم و در کلاس درس رخ خواهد داد.

معاون وزیر آموزش و پرورش توجه به منزلت، معیشت و دانش‌افزایی را از عوامل مهم در اثربخشی معلمان در کلاس درس خواند و ادامه داد: تا معلم از شرایط خوبی برخوردار نباشد انتقال مفاهیم و واژگان به نسل نو به درستی شکل نخواهد گرفت.

محمودزاده با تاکید بر توجه به ایده‌های نو و خلاقانه در ارتباط با دانش آموزان، گفت: دانش آموز امروز با زبان تکنولوژی‌های جدید آشناست و نمی‌توان دانش آموزی را که امروز با تکنولوژی هوش مصنوعی در ارتباط است با روش‌های سنتی و قدیمی جذب کرد.

وی توجه به مناسبت‌های دینی، ملی و مذهبی از جمله کارهای مهم معلمان در کلاس درس ارزیابی کرد و عنوان کرد: تقویت باورهای دینی در دانش آموزان و هویت بخشی پیرامون مسائل ملی از اهداف سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی است که معلمان در کلاس درس نباید از آن غافل شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش نقش معلمان را در فرهنگ‌سازی نسل جوان بی‌بدیل خواند و اظهار کرد: معلمان از جنبه‌های مختلف نقش الگویی برای دانش آموزان ایفا می‌کنند و این نقش در جامعه نیز تسری پیدا کرده است و اساسا فرهنگیان به عنوان گروه‌های مرجع در جامعه مورد توجه و اعتماد مردم هستند که باید از این ظرفیت‌های عظیم در راستای فرهنگ سازی و مسئولیت‌پذیری در جامعه استفاده کنیم .

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403071108977
  • خبرنگار : 71955