کیفیت هوا در خراسان شمالی کاهش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی از کاهش کیفیت هوای استان در روزهای پایانی این هفته خبر داد.

نوربخش داداشی در گفت‌وگو با خبرنگر ایسنا اظهار کرد: پیرو افزایش گرادیان فشاری، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا، هشدار زرد هواشناسی صادر شده است.

وی نوع مخاطره فعالیت این سامانه را وزش باد نسبتاً شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دانست و بیان کرد: فعالیت این سامانه بعد از ظهر چهارشنبه (۱۱ مهر ماه) آغاز می‌شود و تا پنجشنبه شب ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی استان آثار مخاطرات این سامانه را آسیب به سازه‌های موقت، کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا و ناسالم شدن آن برای همه گروه‌ها در بعضی ساعت‌ها دانست و ادامه داد: منطقه اثر فعالیت این سامانه در اقلب مناطق استان بویژه روز پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.

او با اشاره به توصیه‌های کشاورزی، حمل و نقل جاده‌ای، سلامت و انرژی گفت: احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، کنترل استحکام تاسیسات کشاورزی و سازه‌های موقت، عدم انجام محلول‌پاشی و سمپاشی، بستن دریچه‌ها و انجام تهویه مناسب گلخانه‌ها، محدود کردن فعالیت‌های ورزشی و فعالیت‌های سنگین در فضای باز بویژه برای گروه‌های حساس از جمله مواردی است که توصیه می‌کنیم جدی گرفته شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403071108940
  • خبرنگار : 50444