عمان: اشغالگری، دلیل درگیری در منطقه است

در پی تحولات اخیر در منطقه و تداوم جنایات صهیونیست‌ها و حملات مرگبار آن به لبنان، سوریه، یمن و غزه، وزارت خارجه عمان خواستار خویشتن‌داری تمامی طرف‌ها شد.

به گزارش ایسنا، در بیانیه وزارت خارجه عمان آمده است: با دقت فراوان تحولات تشدید تنش نظامی در منطقه و جدیت عواقب آن را دنبال می‌کنیم.

طبق گزارش روزنامه الصحوه عمان، این وزارتخانه بر اهمیت خویشتن‌داری تمامی طرف‌ها به منظور دور نگه‌داشتن منطقه و مردم آن از خطرهای جنگ تاکید کرد.

وزارت خارجه عمان در ادامه تاکید کرد: عمان تجاوز وحشیانه اسرائیل به خاک لبنان و ترورهای سیاسی غیرمسئولانه همراه با آن را که هیچ‌گونه توجهی به هنجارها و قوانین بین‌المللی را در نظر نمی‌گیرد، محکوم می‌کند.

در ادامه این بیانیه اضافه شد: عمان همچنین مخالفت خود را با ادامه نادیده گرفتن قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی که خواستار خروج کامل اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی فلسطین و عربی است، اعلام می‌کند.

این وزارتخانه افزود: اشغالگری که بیش از هفتاد سال ادامه داشته است، دلیل اصلی تداوم درگیری‌ها و خشونت‌ها در منطقه است و مانع از هرگونه تلاش واقعی برای حفظ حقوق مردم برای دستیابی به امنیت و ثبات مطلوب می‌شود.

وزارت خارجه عمان در ادامه تاکید کرد: عمان بر لزوم اجرای اراده جامعه بین‌المللی برای اعطای حق تعیین سرنوشت به ملت فلسطین و ایجاد کشور مستقل خود در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی به عنوان یک امر ضروری تاکید می‌کند و تحقق آن را گامی برای بازگرداندن امنیت، ثبات و صلح در منطقه می‌داند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071108911
  • خبرنگار : 71610