معاون قوه قضائیه:

قضات دادگاه‌های ‌صلح‌ به نوآوری‌های قانون جدید شوراها توجه ویژه‌ای داشته باشند

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه دادگاه‌های صلح و شوراهای حل اختلاف باید با هماهنگی در کنار یکدیگر برای ایجاد صلح پایدار برنامه‌های پیش‌بینی شده را عملیاتی کنند، گفت: انتظار می‌رود قضات دادگاه‌های صلح به نوآوری‌های قانون جدید شوراها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی چهارشنبه ۱۱ مهرماه  در آیین افتتاحیه دادگاه‌های صلح شهرستان همدان با تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت شهدای اخیر جبهه مقاومت، اظهارکرد: خداوند در آیات متعددی دستوراتی برای تنطیم روابط دوستان و دشمنان به روشنی بیان کرده، اینکه نرمش در برابر کفار معنا ندارد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور با بیان اینکه روابط ما با کفار روابط صمیمانه نیست و بر پایه تعریفی است که خداوند متعال تعیین کرده است، چرا که باری تعالی می فرمایند دشمن دست از دشمنی با شما بر نمی دارد و حتی نرمش آنان اگر گاهی هم هست از سر دشمنی است، افزود: در همه امور باید دانست که یاری حقیقی از جانب خداست و این پیروزی رقم خورده از سوی سپاه پاسداران از جانب پروردگار هستی بود و ضربه مهلکی بر پیکر نحس و نجس صهیونیست وارد کرد.

  حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: این عملیات بزرگ قبل از تشییع پیکر سید شهدای مقاومت، دل امام عصر(عج) و یک جهان آزاده را شاد کرد و نشان داد هیچ گاه نباید به وعده های کفار و سگ هاری به مانند اسرائیل غاصب اعتماد کرد و هر گونه تجاوزی را بلافاصله باید پاسخ داد تا درس عبرتی برایشان باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه دادگاه های صلح و شوراهای حل اختلاف باید با هماهنگی در کنار یکدیگر برای ایجاد صلح پایدار برنامه‌های پیش‌بینی شده را عملیاتی کنند، تصریح کرد: انتظار می رود قضات دادگاه‌های صلح به نوآوری‌های قانون جدید شوراها توجه ویژه ای داشته باشند.

 معاون قوه قضاییه با تاکید بر اینکه اگر می خواهید در شوراهای حل اختلاف صلحی پایدار ایجاد کنید باید در پهنه قدرت قضایی باشد، گفت: در واقع هدف از ایجاد دادگاه‌های صلح که در جوار شوراهای حل اختلاف وظایف خود را دنبال می کند، ارائه قدرت رأی و اجرا و تضمین قانونی برای آرای صادره در پرونده‌های ورودی است که سبب ساز اعتماد بیشتر مردم می شود.

 صادقی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف ایجاد دادگاه‌های صلح کاهش اطاله دادرسی و تضمین حقوق و تکالیف طرفین پرونده است و امکان اعتراض ثالث را هم فراهم می سازد.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071108910
  • خبرنگار : 50239