رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اعلام کرد

اختصاص ۷۰ درصد از سهم «مالیات» مالیات‌دهندگان به مدرسه‌سازی

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه مالیات‌دهندگان مدرسه‌سازی را در اولویت کارهای خود انتخاب کردند گفت: مالیات دهندگان ۱۳۰۰ میلیارد تومان معادل حدود ۷۰ درصد از سهم مالیات خود را به مدرسه‌سازی اختصاص دادند.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا خان‌محمدی ضمن اعلام این که مدرسه‌سازی در اولویت مالیات دهندگان قرار دارد، اظهارکرد: از مجموع مبلغ ۱۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز تکمیل پروژه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش، مالیات دهندگان ۱۳۰۰ میلیارد تومان معادل حدود ۷۰ درصد از سهم مالیات خود را به مدرسه‌سازی و توجه به امر آموزش فرزندان خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به اینکه اقبال عمومی مردم به مدرسه‌سازی در ایران از دیرباز تاکنون بسیار چشمگیر بوده است، افزود: بسیاری از مردم با وقف اموال و منازل خود در شهرها و روستاهای مختلف کشور، نقش مهمی در ارتقای سطح تحصیلات و آموزش دانش‌آموزان ایفا کرده‌اند و این بار نیز این اتفاق ثابت کرد که مدرسه‌سازی همواره در صدر اقدامات خیر ایرانی‌ها بوده است.

‌به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در تشریح مالیات تبصره ماده ۱۰۰ گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، مالیات‌دهندگان مشمول تبصره ماده ۱۰۰، می‌توانند در هنگام ثبت مالیات خود در سامانه www.intamedia.ir/neshan  محل هزینه‌کرد مالیات پرداختی خود در پروژه‌های مختلف عمرانی دولت را تعیین کنند. این بدین معنی است که مودیان می‌توانند به طور مستقیم بر نحوه استفاده از مالیات خود تأثیر بگذارند و نتایج ملموس مشارکت‌های مالیاتی خود را در توسعه پروژه‎‌های زیرساختی کشور به خصوص در احداث مدارس تعیین و مشاهده کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403071108888
  • خبرنگار :