برگزاری رویدادهای هفته جهانی فضا ویژه دانش‌آموزان

با همکاری و مشارکت قطب کشوری نجوم پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، ویژه برنامه‌های هفته جهانی فضا برای دانش‌آموزان سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مرتضی نیکخو، دبیر هفته جهانی فضا، با اشاره به اهمیت توجه به ترویج و آموزش نسل نوجوان، افزود: یکی از مهمترین اهداف برگزاری هفته جهانی فضا، آموزش اقشار محتلف جامعه به منظور آگاهی از فواید حاصل از بهره‌برداری از فضا و تشویق کودکان به فراگیری علوم و توجه به آینده است.

وی ضمن تشکر از مشارکت و همکاری وزارت آموزش و پرورش برای اجرای برنامه‌های علمی و ترویجی ویژه دانش‌آموزان سراسر کشور، گفت: با هماهنگی و همکاری صورت گرفته با قطب نجوم کشوری پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و طی اعلام آمادگی سازمان فضایی ایران برای اجرای برنامه‌های علمی و ترویجی ویژه دانش‌آموزان، برنامه‌های متعددی در طول هفته جهانی فضا تدوین شده که به‌صورت آنلاین برای دانش‌آموزان سراسر کشور برگزار خواهد شد.

دبیر هفته جهانی فضا، «فضا، هوش مصنوعی و تغییرات اقلیمی»، «ماهواره‌ها و پایش گازهای گلخانه‌ای»، «اقلیم فضا و پایش فعالیت‌های خورشیدی» و «فناوری فضایی، ابزار پایش الگوهای آب و هوایی» را از موضوعاتی برشمرد که در این برنامه‌ها با هدف آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با اهمیت کاربردهای فناوری فضایی در حوزه‌های مختلف به آن پرداخته خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی سازمان فضایی ایران، وی ادامه داد: این ویژه برنامه‌ها در روزهای شنبه (۱۴ مهر)، یکشنبه (۱۵ مهر)، سه‌شنبه (۱۷ مهر) و چهارشنبه (۱۸ مهر) از ساعت ۱۷ تا ۱۸ به‌صورت کشوری برگزار خواهند شد. همچنین علاوه بر این برنامه‌ها، رویدادهای دیگری نیز در سطح استان‌های مختلف برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند اطلاعات و جزئیات بیشتر این برنامه‌ها را از طریق وبسایت سازمان فضایی ایران کسب کنند.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403071108882
  • خبرنگار : 30057