درخواست میقاتی برای تامین نیازهای آوارگان/ کمپین کمک اضطراری ۴۲۶ میلیون دلاری سازمان ملل

نخست‌وزیر لبنان در اظهاراتی خواستار تامین نیازهای اساسی آوارگان در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به این کشور شد.

به گزارش ایسنا، «نجیب میقاتی» نخست وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان در دیدار با نمایندگان نهادهای وابسته به سازمان ملل و سفرای کشورهای کمک کننده در چارچوب طرح واکنش دولت به بحران آوارگی ناشی از تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان، بار دیگر تاکید کرد که کشورش با یکی از خطرناک‌ترین مراحل تاریخ خود روبرو است؛ چراکه حدود یک میلیون لبنانی به دلیل جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه لبنان آواره شده‌اند.

طبق گزارش وبگاه النشره، وی همچنین بر نیاز به همکاری با نهادهای سازمان ملل متحد و کشورهای کمک کننده برای تامین نیازهای اولیه آوارگان لبنانی تاکید کرد.

میقاتی از حمایت مستمر سازمان ملل متحد و حمایت کشورهای عربی و سایر کشورهای دوست قدردانی کرد و خواستار ارائه حمایت بیشتر برای تقویت تلاش‌های جاری در راستای ارائه کمک‌های اساسی به غیرنظامیان آواره شد.

وی گفت که کشورش در همکاری و مشارکت با نهادهای سازمان ملل متحد، چارچوب مشخص، روشن و مؤثری را برای تضمین ارائه سریع، مؤثر و شفاف کمک‌های بشردوستانه ایجاد کرده است.

در همین راستا، سازمان ملل متحد و دولت لبنان به‌منظور رسیدگی به نیازهای انسانی در این کشور که در حال افزایش است، کمپین کمک اضطراری به ارزش ۴۲۶ میلیون دلار آغاز کردند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد «اوچا» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: سازمان ملل و شرکای ما برای کمک‌های بشردوستانه در لبنان به‌منظور رسیدگی به نیارهای انسانی در این کشور که به‌سرعت افزایش می‌یابد، با دولت لبنان یک کمپین کمک اضطراری آغاز کردند. این کمپین سه ماه به طول خواهد انجامید و قصد دارند برای یک میلیون نفر کمک بشردوستانه ارائه کنند. از اهداکنندگان بین‌المللی ۴۲۶ میلیون دلار درخواست می‌شود.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه ظرف ۲ هفته گذشته تحت حملات رژیم صهیونیستی در لبنان تلفات جانی بی‌سابقه و موج بزرگ آوارگی رخ داده است، خاطرنشان شد که تنها طی این روند بیش از ۱۰۰۰ نفر جان باخته و بیش از ۶۰۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

اوچا در بیانیه خود تصریح کرد: به گفته مقامات لبنان، از ماه اکتبر سال گذشته تا به حال (با افزایش بسیار سریع طی ۲ هفته گذشته) حدودا یک میلیون نفر تحت تاثیر مستقیم بحران قرار گرفته یا آواره شده‌اند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071108825
  • خبرنگار : 71610