افتتاح اولین ایستگاه فست شارژ خودروهای برقی در اصفهان

افتتاح اولین ایستگاه فست شارژ خودروهای برقی در اصفهان، گامی مهم در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پاک است. این ایستگاه که هفته آینده در تله‌کابین صفه به بهره‌برداری می‌رسد، بخشی از تلاش برای گسترش استفاده از خودروهای برقی و بومی‌سازی فناوری شارژ در کشور خواهد بود.

محمد امین مهرعلیان، مدیر عامل یک شرکت فناوری در نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری «فن‌نما»، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خودروهای برقی نسبت به مدل‌های بنزینی، از شتاب و قدرت بیشتری برخوردار هستند. به عنوان مثال، یکی از مدل‌های این خودرو با قدرت ۱۸۰ اسب بخار عرضه شده و مدل دیگر در دو نسخه با قدرت‌های ۱۹۰ و ۲۸۰ اسب بخار تولید می‌شود که همگی دارای موتورهای کاملاً برقی هستند.

وی ادامه داد: مزیت‌های اصلی خودروهای برقی، علاوه بر قدرت و شتاب بالا، پاک بودن و عدم تولید آلاینده است. همچنین، صدای کم این خودروها، تجربه رانندگی در شهر را دلپذیرتر می‌کند.

مدیرعامل این شرکت تصریح کرد: ما در زمینه زیرساخت‌های خودروهای برقی و محصولات پاور الکترونیک فعالیت‌های گسترده‌ای داریم. شرکت ما شرکتی دانش‌بنیان است و در این پروژه مسئولیت توسعه موتورهای R&D (تحقیق و توسعه خودروهای برقی) را بر عهده داشته و توانسته است اولین ماژول شارژ خودروهای برقی را به طور کامل بومی‌سازی کند.

وی یادآور شد: در راستای توسعه زیرساخت‌ها، ما با سازمان‌ها و شهرداری اصفهان به توافق رسیده‌ایم که پارکینگ‌های عمومی و دولتی را به دستگاه‌های نیمه‌فست شارژ و اسلو شارژ مجهز کنیم. همچنین، چندین ایستگاه فست شارژ در سطح شهر برای رفع نیاز مسافران در حال عبور از اصفهان راه‌اندازی خواهد شد.

 مهرعلیان افزود: اگرچه ایستگاه‌های فست شارژ برای مسافران ضروری است، اما به نظر من، اگر مردم مدیریت مصرف درستی داشته باشند، می‌توانند خودروهای برقی خود را به راحتی در خانه شارژ کنند و این شارژ برای مدت یک هفته کافی خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه اصفهان، با همکاری یک شرکت که اولین خودروساز تخصصی برقی در اصفهان است و یک شرکت هوشمند نخستین شرکت خصوصی زیرساخت خودروهای برقی و مرکز نوآوری و تحقیقات خودروهای برقی را راه‌اندازی کرده‌ایم. هفته آینده نیز اولین ایستگاه فست شارژ کشور را در تله‌کابین صفه افتتاح خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403071108819
  • خبرنگار : 50587