احتمال ناسالم شدن هوا برای گروه‌های حساس در زنجان

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان غبارآلود است که این وضعیت تا ظهر فردا پنجشنبه ادامه می‌یابد.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: طی امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری و غبار آلود برای استان پیش‌بینی شده است که این شرایط به تدریج با وزش باد نسبتا شدید همراه می‌شود.

وی با بیان اینکه در ساعات بعدازظهر افزایش پوشش ابرها را شاهد خواهیم بود، یادآور شد: بارش‌های باران، رگبارهای پراکنده و رعد و برق نیز در استان محتمل است.

رحمن‌نیا با بیان اینکه با روند فعلی، احتمال ناسالم شدن هوا برای گروه‌های حساس وجود دارد، افزود: در این شرایط جوی عموم مردم به خصوص افراد آسیب پذیر از فعالیت‌های بدنی و حضور در فضای باز خودداری و در صورت لزوم از ماسک مناسب استفاده کنند.

وی ادامه داد: به سبب وزش بادهای شدید هم استانی‌ها از تردد و توقف در کنار ساختمان‌های نیمه کاره، تاسیسات مرتفع و درختان خشکیده و به دلیل احتمال وقوع رعد و برق از حضور در ارتفاعات خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان گفت: طی شبانه‌روز گذشته ابهر با ۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گیلوان با ۳۲ درجه، گرم‌ترین مناطق استان بودند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403071108813
  • خبرنگار : 50160