کارشناس مسائل سیاسی در کردستان:

کشورهای مسلمان باید پشتیبان اقتدار جمهوری اسلامی ایران باشند

کارشناس مسائل سیاسی در کردستان گفت: ایران و سپاه مقتدر، جوانان رشید زیادی دارند که توانستند حق مردم مظلوم لبنان و غزه و فلسطین را بگیرند، امروز کشورهای مسلمان باید پشتیبان این شجاعت باشند.

سید فواد حسینی در  گفت و گو با ایسنا با اشاره به عملیات موشکی موفق جمهوری اسلامی ایران علیه رژِیم غاصب اسراییل اظهار کرد: کشوری که مورد حمله قرار می گیرد حق دفاع از خود را دارد و از منظر حقوق بین الملل این عمل در مقام حق دفاع مشروع قابل تشریح و دفاع است.

وی افزود: بر این اساس، دولت ها در صورت قرار گرفتن در معرض حمله مسلحانه، حق دارند تا زمانی که شورای امنیت اقدامات لازم را به عمل آورد، با استفاده از قوای نظامی از خود دفاع کند.

کارشناس مسائل سیاسی در کردستان ادامه داد: ایران کشوری جنگ طلب نبوده و شروع کننده جنگ نیست و امروز در راستای دفاع از امنیت و منافع ملی خود و پس از تحمل یک دوره طولانی خویشتن داری و در راستای دفاع از حریم منیتی خود این پاسخ را به رژیم غاصب اسراییل داده است.

وی ایجاد توازن قدرت را از مهمترین پیامدهای این حمله ذکر و بیان کرد: حریم امنیتی کشورهای اسلامی توسط این رژیم غاصب مورد تجاوز قرار گرفته، در حالی که خود را با وقاحت تمام مظلوم نشان می دهد، حال جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و با هدف دفاع از حریم امنیت کشورهای مسلمان این غاصب مظلوم نما را تنبیه کرده است.

این استاد دانشگاه، ایجاد موج خوشحالی بین کشورهای مسلمان را از دیگر پیامدهای این عملیات موشکی سپاه ذکر و خاطرنشان کرد: این اقدام موجب تنیده شدن جان تازه در کالبد کشورهای اسلامی شد.

وی یادآور شد که ایران و سپاه مقتدر، جوانان رشید زیادی دارند که توانستند حق مردم مظلوم لبنان و غزه و فلسطین را بگیرند، امروز کشورهای مسلمان باید پشتیبان این شجاعت باشند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403071108743
  • خبرنگار :