مقام آمریکایی: اعتبار واشنگتن بابت اوکراین به خطر افتاده است

معاون امور امنیت بین‌الملل وزیر دفاع آمریکا اذعان کرد، موقعیت و اعتبار جهانی آمریکا بابت درگیری اوکراین زیر سوال است.

به گزارش ایسنا، «سلست والاندر» معاون امور امنیت بین‌الملل وزیر دفاع آمریکا همچنین تلاش کرد تا نگرانی‌ها درباره آینده همکاری امنیتی واشنگتن با متحدان غرب اروپا در مواجهه با روسیه را کم کند.

به نقل از شبکه خبری راشا تودی، وی در جریان حضور در نشست امنیتی ورشو استدلال کرد: «اعتبار جهانی آمریکا در معرض خطر است. با توجه به این چالش، آمریکا و اروپا باید با هم برای یک دفاع و بازدارندگی معتبر در برابر روسیه همکاری کنند.»

وی افزود: «آمریکا به اروپا نیاز دارد، چون این متحدان اروپایی هستند که کمک‌های نظامی زیادی به اوکراین می‌دهند و همچنین در انتقال کمک‌های نظامی آمریکا به کی‌یف نیز نقش دارند.»

این مقام ارشد پنتاگون همچنین تلاش کرد تا این نگرانی را از بین ببرد که اگر دونالد ترامپ بار دیگر به کاخ سفید وارد شود، ابتکارعمل‌های نظامی اتحادیه اروپا را رد می‌کند.

ترامپ در دور اول ریاست جمهوری خود بارها کشورهای اروپایی عضو ناتو را به کسری در هزینه نظامی آنها متهم کرده بود. وی همچنین تهدید کرده بود که اگر این کشورها به آن هدف بودجه نظامی نرسند، آمریکا کاری برای آنها انجام نمی‌دهد.

معاون امور امنیت بین‌الملل وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: «آنچه می‌خواهم به آن تاکید کنم، این است که اروپا به تنهایی نمی‌تواند از خودش دفاع کند. صحبت از اروپا در برابر ایالات متحده در واقع پیام اشتباهی را نه تنها به مسکو بلکه به پکن ارسال می‌کند.»

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ماه گذشته میلادی گفته بود: «آمریکا هر کاری انجام می‌دهد تا سلطه نظامی و سیاسی خود در جهان را حفظ کند و اصلا مهم نیست با چه هزینه‌ای این کار را انجام می‌دهد.»

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403071108726
  • خبرنگار : 71129