به گزارش ایسنا، سردار منتظرالمهدی سامانه پلیس ۱۱۰ را اورژانس فراجا دانست که یاری رسانِ امدادخواهان است و گفت: طی ۶ ماه گذشته ۲۵ میلیون تماس با مرکز فوریت های پلیس برقرار و خدمات وراهنمایی تلفنی دریافت شد.
وی اضافه کرد: به طور میانگین در هر ساعت ۶ هزار و ۷۰۰ تماس با پلیس برقرار شده است.
به گفته سخنگوی فراجا، از میان تماسهای انجام شده، حدود ۱۰ میلیون تماس منجر به عملیات و بخش اعظمی هم دریافت راهنمایی و اطلاعات از پلیس بود.
سخنگوی فراجا این را هم گفت: متاسفانه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تماس غیر قابل رسیدگی و بخش اندکی هم مزاحمت بوده که قابل پیگیری است و امیدواریم با اصلاح رفتار این شهروندان، پلیس بتواند نجات بخش زندگی افراد در مواقع ضرور باشد.
سامانه ۱۹۷ و بازرسی
سخنگوی فراجا درباره سامانه ۱۹۷ نیز گفت: رشد ۲۰ درصدی پیام های واصله به این سامانه نشان از اعتماد مردم به پلیس دارد؛ ۹۴۸ هزار و ۸۵۷ پیام به این سامانه واصل شده که به تمامی پیامها پاسخ داده شده است. ۳۶ درصد این پیام ها غیرقابل بهره برداری و ۳۳درصد از کل تماس ها نیز مورد راهنمایی از سوی همکاران قرار گرفته است.
وی افزود: کل پیام های قابل رسیدگی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد و میزان پاسخگویی تلفنی و حضوری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.
منتظرالمهدی ضمن ابراز خرسندی از اینکه بیش از ۲۷۳ هزار پیامِ تقدیر و تشکر با رشد ۱۷ درصدی به این سامانه واصل شده که در بین مصادیق تقدیر، مولفه برخورد مناسب با مراجعین با ۱۷درصد افزایش و مولفه تلاش، جدیت و احساس مسئولیت در انجام وظیفه با ۱۶درصد افزایش نسبت به مدت مشابه بالاترین موضوعیت را در پیام های شهروندان داشتند، گفت: البته حدود یک درصد از تماس ها که جنبه شکایتی نیز داشته مورد رسیدگی قرار گرفته است.
به گفته وی در راستای ارتقاء بستر ارتباطی و بهبود کیفیت پاسخگویی در نظارت همگانی (۱۹۷) سامانه های جدید (کال سنتر و اپلیکیشن ۱۹۷در نرم افزار پلیس من) راه اندازی شده است.
انتهای پیام