اصلاح ۹ نقطه حادثه‌خیز و انجام ۶۵۰ کیلومتر خط‌کشی در محورهای استان سمنان

رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از انجام ۶۵۰ کیلومتر خط‌کشی در محورهای این استان طی ۶ ماهه اول امسال خبر داد.

ابوالفضل نظری ۱۱ مهرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این میزان عملکرد در مدت زمان مشابه سال قبل ۴۵۰ کیلومتر بود که بیانگر روند صعودی عملکرد اداره‌کل در انجام خط کشی در طول محورهای استان است.

وی ادامه داد: این خط‌کشی‌ها در محورهای بزرگراهی، راه‌های اصلی‌، فرعی و راه‌های روستایی استان انجام شده است. 

رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان همچنین از رفع و اصلاح ۹ نقطه حادثه‌خیز مصوب در ۶ ماهه اول ۱۴۰۳ در این استان خبر داد و با اشاره به حجم بالای سوانح جاده‌ای و خصوصا واژگونی‌ها در این استان گفت: رفع خطر و اصلاح این نقاط تا حد زیادی به کاهش تصادفات در استان کمک خواهد کرد.

رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان از دو برابر شدن اجرای طرح های حفاظ جدید از نوع بتنی و فلزی در نیمه نخست ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در ۶ ماهه گذشته ۱۰ کیلومتر عملیات حفاظ جدید از نوع بتنی و فلزی در محورهای مختلف این استان اجرایی شده است و این در حالیست که در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲، حدود ۵ کیلومتر در این بخش اجرایی شده بود.

وی از نصب بیش از سه هزار و ۵۰۰  عدد انواع تابلوهای اخطاری، انتظامی و مسیریاب در طول محورهای استان در نیمه اول امسال خبر داد و گفت: عملکرد اداره کل در این بخش نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است، به طوری که در نیمه اول سال قبل تعداد ۲۵۰۰ عدد و در نیمه اول سال‌جاری تعداد ۳۵۰۰ عدد انواع تابلو در محورهای استان نصب شده است.

وی همچنین از تهیه و نصب ۲۰۰ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: عملکرد اداره کل راهداری استان در مدت زمان مشابه سال قبل ۱۲۰ مترمربع بوده که این رقم نیز در ۶ ماهه اول ۱۴۰۳ با رشد قابل توجهی روبرو بوده است.

رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان همچنین از اجرایی شدن و بهره‌برداری از چندین پروژه روشنایی در محورهای استان خبر داد و گفت: در ۶ ماهه اول امسال چهار کیلومتر عملیات روشنایی در طول محورهای استان سمنان اجرا و به بهره‌برداری نهایی رسیده است. ضمن اینکه در همین بازه زمانی در ۵ نقطه از محورهای استان نیز عملیات روشنایی نقطه‌ای، اجرایی شده است.

وی با اشاره به اهمیت ارتقاء و کیفی‌سازی روشنایی‌در محورهای استان خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های روشنایی در ارتقای ایمنی محورها و خصوصا نقاط مستعد حادثه و یا ورودی شهرهای استان نقش مهمی دارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403071108679
  • خبرنگار : 50233