معاون استاندار:

۴۰ درصد کشته‌های ‌تصادفات جاده‌ای‌ کردستان مربوط به محور کریدور شمال - جنوب است

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار کردستان گفت: قطعات بهره‌برداری شده کریدور شمال غرب- جنوب غرب در استان دارای حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و ۷۷ کیلومتر هم با میانگین پیشرفت ۳۰ درصدی به کندی در حال ساخت است.

کیومرث حبیبی امروز چهارشنبه(۱۱ مهر) در جلسه کارگروه شورای فنی استان کردستان، اظهار کرد: کریدور یکی از بزرگترین دغدغه‌ها و مسائل مهم استان در حوزه عمرانی است و اتمام آن تاثیر بسزایی در افزایش ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات رخ در رخ خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کریدور شمال غرب- جنوب غرب در طول شش قطعه در محدوده استان کردستان در حال فعالیت است، گفت: کریدور در مجموع در طول ۲ قطعه حد فاصل سنندج- کامیاران به مبالغ قراردادی جمعا ۱۶۰۰ میلیارد تومان و در طول چهار قطعه حد فاصل از سنندج تا انتهای حوزه استحفاظی استان ورودی شهر بوکان، به مبالغ قراردادی یک هزار میلیارد تومان فعال است.

معاون عمرانی استاندار کردستان به میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه در استان اشاره کرد و ادامه داد: قطعات بهره‌برداری شده کریدور در استان دارای حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و ۷۷ کیلومتر هم با میانگین پیشرفت ۳۰ درصدی به کندی در حال ساخت است.

حبیبی اضافه کرد: در مجموع اتمام کریدور در سطح استان کردستان به مبلغی بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان نیاز دارد که در صورت تامین اعتبار در طول مدت زمان پیش‌بینی شده در قراردادها کار قابل انجام است.

وی با بیان اینکه قطعه سنندج- کامیاران پس از تعطیلی هفت‌ساله در قالب قطعات ۸ و ۹ فعال شده و با توان خوبی کار در حال اجرا است، اظهار کرد: وجود تاسیسات و فیبر نوری، کمبود تجهیزات، توموگرافی خشن، وجود معارض و سختی تملک و عدم مشارکت بهینه مردم در پروژه‌های عمرانی چون کریدور، باعث کُندی پروژه در قطعه بوکان_سقز شده است.

حبیبی بر ضرورت خارج نمودن حمل و نقل‌های مواد سوختی از جاده‌های استان کردستان تاکید کرد و افزود: میانگین ٤۰ درصد کشته‌های تصادفات جاده‌ای کردستان مربوط به محور کریدور است، بنابراین اتمام این پروژه یکی از مطالبات به‌حق استان و بزرگترین خواست استان کردستان از دولت چهاردهم است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403071108675
  • خبرنگار :