باد و باران در نقاط مختلف کشور تا اوایل هفته آینده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار باران در نقاط مختلف کشور تا اوایل هفته آینده و وزش باد شدید در برخی استان‌ها خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: چهارشنبه (۱۱ مهر) در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، غرب کرمانشاه، زنجان، گیلان، شمال خوزستان، نیمه جنوبی لرستان، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان، از پنجشنبه تا شنبه (۱۲ تا ۱۴ مهر) در استان‌های ساحلی خزر، شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق و شنبه (۱۴ مهر) در مناطقی از شرق و شمال شرق کشور رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: امروز و فردا در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و برخی مناطق مرکزی، جمعه و شنبه (۱۳ و ۱۴ مهر) در جنوب غرب، شمال شرق شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و یکشنبه (۱۵ مهر) در شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: دمای هوا چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل به‌طور محسوسی کاهش پیدا می‌کند.

به گفته ضیاییان طی پنج روز آینده شمال خلیج فارس و پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۲ مهر) صاف، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل و حداکثر دمای ۱۸ و ۲۷ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۳ مهر) صاف، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با کمترین و بیشترین دمای ۱۶ و ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا شهرکرد و همدان با کمینه دمای ۶ درجه و پس فردا همدان با کمینه دمای ۵ درجه سانتیگراد و اهواز طی فردا با بیشینه دمای ۳۹ و پس فردا اهواز و بندر عباس با بیشینه دمای ۳۷ درجه سانتیگراد خنک‌ ترین و گرم ‌ترین مرکز استان‌ها خواهند بود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۸
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1403071108625
  • خبرنگار : 71649