مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد

کیفیت هوای ۹ شهر خوزستان در وضعیت خطرناک/ تشکیل کمیته اضطرار گرد و غبار

در پی وقوع پدیده گرد و غبار ناشی از وزش باد شدید و آلودگی شدید هوا، امروز  وضعیت کیفیت هوای ۹ شهر استان خوزستان در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

داود میرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست  خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا در این خصوص اظهار کرد: وزش باد شدید موجب برخاستن گرد و غبار از کانون‌های داخلی گرد و غبار در استان خوزستان و ایجاد آلودگی شدید هوا در مناطق مرکز، جنوب و جنوب غرب، غرب و شمال غرب استان خوزستان از ساعت ۱۲ در روز سه شنبه شد.

وی افزود: بر اساس داده های ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان خوزستان، کیفیت هوای شهرهای‌ اهواز، شوش، دزفول شوشتر، اندیمشک، آبادان، خرمشهر، حمیدیه و هویزه در وضعیت خطرناک و کیفیت هوای شهرهای ماهشهر و شادگان در وضعیت بسیار ناسالم و امیدیه در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

میرشکار ادامه داد: بیشترین میزان گرد و غبار امروز مربوط به شهر شوش با غلظت ۱۶۲۸ میکروگرم بر مترمکعب در ساعت ۱۸ و اهواز با غلظت ۱۶۱۸ میکروگرم بر مترمکعب در ساعت ۱۵ و دزفول با غلظت ۱۴۰۸ میکروگرم بر مترمکعب در ساعت ۱۸ بوده است.

وی تصریح کرد: پس از وقوع گرد و غبار، کارگروه مدیریت شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان خوزستان تشکیل شد که در صورت پیش بینی تداوم شرایط، مصوبات به اطلاع شهروندان رسانده خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا خوزستان گفت: در پی  وقوع پدیده گرد و غبار شدید در خوزستان و آلودگی هوا در بسیاری از شهرستان های استان امروز جلسه کمیته اضطرار گرد و غبار استان خوزستان تشکیل و مصوب شد پیش بینی های لازم از سوی اداره کل هواشناسی استان خوزستان در خصوص شرایط ۲۴ ساعت آینده پیش بینی و به کمیته جهت تصمیم گیری فعالیت ها در روز چهارشنبه سریعا اعلام شود.
 
وی افزود: همچنین اطلاع رسانی لازم به شهروندان در خصوص رعایت اصول بهداشتی همانند عدم خروج غیر ضروری از خانه ،استفاده از ماسک از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و صدا و سیما انجام شود. و کلیه مراکز درمانی و مراکز اورژانس استان در آمادگی کامل خدمت رسانی به شهروندان باشند.

میرشکار گفت: کلیه دستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان در فعالیت کامل بوده و میزان و روند تغییرات کیفیت هوا استان به کمیته جهت تصمیم گیری‌های لازم اعلام می‌شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403071008460
  • خبرنگار : 50225