در ۶ ماهه امسال محقق شد؛

افزایش ۲۸ درصدی ترانزیت خارجی مقصد از گمرکات گیلان

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی با اشاره به ترانزیت خارجی مقصد در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ به مقصد گمرکات استان گیلان، گفت: ترانزیت خارجی مقصد به وزن ۲۹۹ هزار و ۷۴۹ تن انجام شده که از لحاظ وزنی ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

صادق برزگر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری میزان صادرات از گمرکات استان گیلان معادل ۵۹۴ هزار و ۱۸۷ تن و به ارزش بیش از ۳۴۱ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۱۹۶ دلار بوده است.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین کالاها در محصولات صادراتی مربوط به محصولات نباتی، سبزیجات، محصولات معدنی و مصنوعات آن، محصولات سرامیکی و مصنوعات آن، محصولات شیمیایی، پتروشیمی، پلاستیکی و محصولات صنایع غذایی بوده است، افزود: صادرات عمدتا به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس انجام شده است.

برزگر تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری میزان واردات از گمرکات استان گیلان معادل یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۸۱۹ تن و به ارزش ۷۲۹ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۳۹۱ دلار بود.

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی گفت: با توجه به آمار ترکیب کالایی در سال جاری عمده واردات از گمرکات گیلان به واردات کالاهای اساسی غلات؛ جو و ذرت دامی، گوشت و روغن اختصاص یافته است.

برزگر افزود: سایر کالاها شامل چوب، تخته، محصولات شیمیایی، کاغذ، مقوا خمیر چوب، ماشین آلات و لوازم و قطعات آن بود که کالاهای وارداتی عمدتاً از کشورهای مبدا روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، امارات متحده عربی، اوکراین، ترکیه، اکوادور و ... بودند که از گمرکات استان گیلان ترخیص شدند.

وی در خصوص ترانزیت خارجی مبدا در ۶ ماهه نخست سال جاری تاکید کرد: میزان ترانزیت خارجی گمرک مبدا از گمرکات استان گیلان معادل ۵۲۷ هزار و ۴۷۴ تن است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۱۹ درصد افزایش داشته است.

برزگر با اشاره به ترانزیت خارجی مقصد در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ به مقصد گمرکات استان گیلان تصریح کرد: ترانزیت خارجی مقصد به وزن ۲۹۹ هزار و ۷۴۹ تن انجام شده که از لحاظ وزنی ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071008384
  • خبرنگار : 50283