رقص آب و رنگ در کویر

نمایشگاه نقاشی علیرضا ناصرالمعمار با عنوان «عبور از کویر» جمعه ـ ۱۳ مهر ماه ـ در نگارخانه لاله افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایسنا، عنوان نمایشگاهِ جدید علیرضا ناصرالمعمار «عبور از کویر» است که جمعه ۱۳ مهر در نگارخانه لاله افتتاح می‌شود؛ این نگارخانه پیش‌تر نیز میزبان دو نمایشگاه انفرادی از علیرضا ناصرالمعمار در سال‌های ۱۳۷۷ و ۱۳۷۹ بوده است.

این نمایشگاه به گفته محمدعلی سعیدی ـ مدیر نگارخانه لاله ـ دستاورد سال‌ها تجربه نقاشی با تکنیک آبرنگ علیرضا ناصرالمعمار است که از دو بخش تشکیل شده است. 

او می‌گوید: بخش اول مجموعه آثار خلق شده از آخرین نمایشگاه در سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ که عمدتا واقع‌گرایانه و با تکنیک آبرنگ ساخته شده است و برخی تجارب متفاوت را نیز شامل می شود. بخش دوم این آثار مربوط به مجموعه «عبور از کویر» است.

سعیدی معتقد است که میل به عبور از واقع‌گرایی و به تصویر کشیدن جهان خواب‌ها و خیال ها به اشکال مختلف از سال‌ها قبل در آثار این هنرمند به چشم می‌خورد.

او اظهار می‌کند: این هنرمند این بار با ایده‌ای روشن‌تر و انگیزه‌ای مضاعف به تصویرگری چشم‌اندازهای خیالی برخاسته از تجارب خوش و ناخوش سفرهای پر تعداد پرداخته و مجموعه عبور از کویر را رقم زده است. در این مجموعه آثار با فرآیند، تکنیک ها و ابعاد متنوع کار شده و غرض بررسی تاثیر این تغییرات بر تجربه عملی، تاثیر بصری و نحوه برخورد مخاطب با اثر است.

او دنیای هنر را دنیای انعکاس زیبایی‌ها برشمرده و اضافه می‌کند: هر اثر هنری که توسط خالق آن پدید می آید، تا رسیدن به کامل، سرگذشتی طولانی و متنوع دارد؛ نقاشی تصویر و تصور و تفسیر شاعرانگی هاست و هر هنرمند با بینش، کاوش، دیدگاه، دریافت و دستخط شخصی، اثر خود را معرفی و امضا می‌کند.

آیین گشایش نمایشگاه روز جمعه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه لاله برگزار می‌شود و نمایشگاه همه روزه از ۱۴تا ۲۲ مهر ماه ماه ، شنبه تا چهارشنبه ها ساعت ۹ تا ۱۷، پنجشنبه‌ها ۹ تا ۱۳ به غیر از ایام تعطیل قابل بازدید خواهد بود.

برای بازدید از این آثار می‌توان به نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کرد.

انتهای پیام 

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403071008324
  • خبرنگار : 71614

برچسب‌ها