تفاوتی بین دانش‌آموز عادی و استثنایی در استان اصفهان وجود ندارد

معاون آموزشی سازمان مدارس استثنایی استان اصفهان گفت: با توسعه زیرساخت‌ها و نیروی انسانی تفاوتی بین دانش‌آموز عادی و استثنایی در این استان وجود ندارد.

حسین شفیعی، امروز(سه‌شنبه، ۱۰ مهر) در مراسم افتتاحیه گلخانه کشاورزی مدرسه استثنایی فیاض بخش و افتتاح مرکز جامع سنجش و توان‌بخشی تیران، اظهار کرد: زیرساخت‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و مهارتی در مدارس استثنایی سراسر استان اصفهان در حال توسعه است و دانش‌آموزان این مراکز از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: امسال هفت میلیارد ریال برای تهیه امکانات و وسایل ورزشی مدارس استثنایی استان اصفهان خریداری و در بین این مراکز توزیع شده است.

به گزارش ایسنا، معاون آموزشی سازمان مدارس استثنایی استان اصفهان معتقد است با توسعه امکانات و تأمین نیروی انسانی در این دسته از آموزشگاه‌ها، تفاوتی بین دانش‌آموز محصل در مدارس عادی و استثنایی وجود ندارد.

شفیعی با بیان اینکه مدرسه فیاض بخش تیران جز مدارس ۱۰ آموزشگاه تراز اول استان اصفهان است، تصریح کرد: این مدرسه از لحاظ جمعیت، تنوع رشته و توجه به مهارت‌محوری مورد توجه بوده و باعث شده تا در سطح ملی نیز مطرح شود.

وی یادآور شد: راه‌اندازی گلخانه کشاورزی نیز برای دانش آموزان محصل در رشته کشاورزی مورد اهمیت بوده و امکان ایجاد درآمد برای مدرسه را هم دارد.

معاون آموزشی سازمان مدارس استثنایی استان اصفهان با بیان اینکه گلخانه در زمینی به وسعت ۱۵۰ مترمربع ایجاد شده، خاطرنشان کرد: چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای راه‌اندازی آن هزینه شده که خیرین در تأمین آن همکاری کرده‌اند.

شفیعی با اشاره به افتتاح مرکز جامع سنجش، آموزش، توان‌بخشی و مداخله به هنگام رشدی و تربیتی گفت: کودکان در بدو ورود به سیستم آموزشی در این مرکز مورد ارزیابی و سنجش رشدی و فکری قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: خدمات گفتار درمانی، کاردرمانی ذهنی و جسمی برای دانش آموزان ارائه می‌شود و افراد نیازمند حمایت و خدمات از این فرصت استفاده می‌کنند.

به گفته معاون آموزشی سازمان مدارس استثنایی استان اصفهان، چهار میلیارد ریال تجهیزات تخصصی در اختیار این مرکز قرار گرفته است.

شفیعی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر هزار کودک پیش دبستانی امسال از خدمات در بدو نظام آموزشی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403071008299
  • خبرنگار : 50605