درمان علائم «ADHD» در عرض ۲۰ دقیقه با یک هدبند مخصوص

اگر بتوانید تنها ۲۰ دقیقه در روز از یک هدبند برای کمک به درمان علائم اختلال نقص توجه/بیش فعالی(ADHD) استفاده کنید، تغییر قابل توجهی را شاهد خواهید بود. یک هدبند تخصصی با تحریک الکتریکی نوری غیرتهاجمی مغز به رفع علائم ADHD بدون نیاز به داروهای سنتی که در حال حاضر توسط بسیاری از افراد مبتلا استفاده می‌شود، کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، این هدبند توسط استارت‌آپ نورود(Neurode) که یک استارت‌آپ استرالیایی است، طراحی شده است. ناتالی گوایلارو(Nathalie Gouailhardou)، موسس این استارت‌آپ یک عصب‌شناس است که در پنج سالگی به ADHD مبتلا شد. تاکنون، هدبند این شرکت توجه زیادی را به خود جلب کرده است و ۵.۳ میلیون دلار استرالیا(۳.۷ میلیون دلار) بودجه برای عرضه دستگاه به بازار دریافت کرده است.

به نقل از بی‌جی‌آر، تعجب‌آور نیست که شاهد علاقه زیاد به یک هدبند ADHD باشیم که نیاز به داروهای تهاجمی را که حفظ فرآیند مصرف آنها بسیار دشوار است، از بین می‌برد. همچنین این واقعیت وجود دارد که سایر گزینه‌های درمانی، مانند رفتار درمانی، برای اکثر افراد با موانع بزرگی روبرو هستند.

با این حال، با هدبندی مانند دستگاه استارت‌آپ نورود، درمان می‌تواند به شکل بهتری انجام شود. زیرا داروهایی که معمولا به افراد مبتلا به ADHD کمک می‌کنند، مواد کنترل شده در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین، قوانین سختگیرانه‌ای برای مصرف آنها وجود دارد که می‌تواند حفظ دوره مصرف آنها را دشوار کند. هدف اصلی نورود این است که کار افراد مبتلا به ADHD را برای مدیریت درمان آسان‌تر کند.

به جای تکیه بر دارو برای تغییر نحوه عملکرد مغز، هدبند ADHD تحریک الکتریکی سبکی را به قشر جلوی مغز، ناحیه‌ای از مغز که به کنترل عملکرد اجرایی و تمرکز شناخته می‌شود، ارسال می‌کند. کار دیگری که هدبند نورود انجام می‌دهد این است که مغز را تحت نظر می‌گیرد و سپس اطلاعات دقیق و داده‌های در لحظه را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به شما کمک کند بفهمید که چگونه قشر پیش پیشانی شما در طول زمان تغییر می‌کند.

توانایی درمان علائم ADHD تنها با استفاده از هدبند به مدت ۲۰ دقیقه در روز، آنقدر خوب است که باورکردن آن سخت است. اما تاکنون، این شرکت یافته‌های خوبی را از سوی کسانی که این فناوری را آزمایش کرده‌اند گزارش کرده است. بسیاری از آنها هیچ عارضه جانبی یا حتی احساسی در حین استفاده از آن گزارش نکرده‌اند که خود پیشرفت بسیار زیادی نسبت به عوارض جانبی برخی از داروهای ADHD است. دانشمندان سالهاست که به دنبال راه‌های مختلف برای درمان ADHD بوده‌اند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403071008278
  • خبرنگار : 71654