یک متخصص بیماری‌های گوش، حلق و بینی:

آلودگی هوا و شرایط جوی می‌تواند بر شیوع بیماری‌های شنوایی مؤثر باشد

یک متخصص بیماری‌های گوش، حلق و بینی گفت: عوامل محیطی از جمله آلودگی هوا و شرایط جوی می‌تواند تأثیر بسزایی بر شیوع بیماری‌های شنوایی افراد جامعه داشته باشد.

امیرحسین احسنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: صداهای بلند ناشی از فعالیت‌های کارخانه‌ها در شهرهای صنعتی مثل کاشان می‌تواند به اختلالات شنوایی در جامعه کارگری منجر شود و نیازمند مراقبت‌های دوره‌ای است.

وی با اشاره به اهمیت غربالگری شنوایی نوزادان تأکید کرد: تشخیص زودهنگام کاهش شنوایی می‌تواند به درمان سریع و مؤثر آن کمک کند و با وجود آنکه حدود ۸۸ درصد نوزادان در کاشان برای تست غربالگری شنوایی مراجعه کرده‌اند، اما هنوز ۱۲ درصد از خانواده‌ها به این موضوع توجه کافی ندارند.

احسنی، تصریح کرد: مشکلات شنوایی در کاشان نیز مشابه سایر نقاط جهان است و با پیشرفت‌های علمی در زمینه درمان اختلالات شنوایی، با استفاده از سمعک و کاشت حلزون، بسیاری از بیماران می‌توانند به زندگی عادی خود برگردند.

این متخصص بیماری‌های گوش، حلق و بینی گفت: خانواده‌ها باید با جدیت نسبت به غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان خود توجه کنند، زیرا همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و همه والدین در این زمینه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به برخی باورهای مردم، تأکید کرد: خجالت کشیدن برای استفاده از سمعک یا دیگر وسایل کمک شنوایی نه تنها نادرست است، بلکه می‌تواند بر کیفیت زندگی افراد تأثیر منفی بگذارد. 

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403071008267
  • خبرنگار : 50260