رئیس سازمان بنیاد شهید کشور اعلام کرد

شناسایی ۲۲۲۲ شهید «غریب» در کشور

رئیس سازمان بنیاد شهید کشور، از شناسایی دو هزار و ۲۲۲ شهید غریب در کشور خبرداد.

سعید اوحدی امروز ۱۰ مهر ماه در اجلاسیه «شهدای غریب دراسارت» مازندران که در ساختمان تالار مرکزی ساری برگزار شد، بار غم شهادت سید حسن نصرالله را بسیار سنگین دانست و اظهار کرد: شهید سید حسن نصرالله علمدار جبهه مقاومت در لبنان بوده است.

وی اهدای ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید دوران دفاع مقدس افتخار بزرگی برای مازندرانی‌ها دانست و گفت: شهدا نورانی‌ترین قله‌های اسلام بعد از واقعه کربلا هستند.

اوحدی با بیان اینکه امام راحل با نگاه عمیق دفاع مقدس را یک نعمت عنوان کردند، یادآور شد: برای شناخت فرهنگ دفاع مقدس باید تلاش کنیم.

وی اسارت را برای آنهایی که درک کرده‌اند قطعه‌ای از بهشت توصیف کرد و افزود: مسئولان نه به لحاظ قانونی بلکه به لحاظ معنوی در برابر خانواده شهدا مسئول هستند لازم است خدمات رسانی درست و رضایت بخشی انجام شود.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به اقدامات انجام شده برای شناسایی شهدای غریب در کشور اشاره کرد و گفت: از ابتدای شروع این طرح اطلاعات ۵۷۰ نفر را در اختیار داشتیم اما در حال حاضر دو هزار و ۲۲۲ نفر از شهدای غریب در کشور شناسایی شده‌اند.

این مسئول والدین شهدا را گنجینه‌ای ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: از ۲۵ هزار پدر و مادر شهید در استان مازندران تنها چهار هزار و ۲۵ نفر در قید حیات هستند.

اوحدی به اقتدار جبهه مقاومت در جهان اشاره کرد و یادآورشد: جبهه حق و باطل در دوران دفاع مقدس به وجود آمد با از بین رفتن حزب بعث؛ جمهوری اسلامی با اقتدار هدایتگر جبهه مقاومت در جهان است.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: تفاهمنامه خوبی با مسئولان مازندران منعقد شد و نکات مهمی که در این تفاهمنامه لحاظ شده انتظار داریم که زمینه رضایت‌مندی جامعه ایثارگری را فراهم کند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403071008251
  • خبرنگار : 50593