کسب اولین مدال طلای مازندران در قهرمانی نوجوانان جهان

چهاردهمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان صبح امروز سه شنبه دهم مهرماه با حضور تکواندوکاران ۹۶ کشور جهان به میزبانی کره جنوبی در شهر چانچئون با برگزاری مبارزات سه وزن ۵۲- و ۵۹- کیلوگرم دختران و ۶۳- کیلوگرم پسران آغاز شد. آیناز نصیری تکواندوکار مازندرانی از شهرستان آمل در روز نخست نماینده کشورمان در وزن ۵۹- کیلوگرم با پیروزی های متوالی موفق به کسب مدال طلا شد.

نصیری دور نخست «چیانگ» از چین تایپه را ۲ بر صفر شکست داد و سپس «اسمیرونوا» از روسیه را با همین نتیجه از پیش رو برداشت و سپس برابر «فاطمیا مندی» از فرانسه در دو راند صاحب برتری شد، این تکواندوکار مازندرانی در مرحله یک چهارم نهایی با ارائه یک بازی دیدنی توانست «رانکو» نماینده صربستان را ۲ بر۱ شکست دهد و به نیمه نهایی صعود کرد.

آیناز نصیری فنی‌ترین بازیکن در نوجوانان آسیا در مرحله نیمه نهایی در ۳ راند مقابل حریفی از کرواسی مبارزه کرد در پایان راند سوم این آیناز نصیری بود که به برتری رسید و راهی فینال شد.

تکواندوکار  مازندرانی در فینال برای کسب مدال طلا به مصاف« نورای کازان بیک» نماینده قزاقستان رفت و با نتیجه ۲ برصفراین حریف قزاق را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

این دومین نشان ارزشمند نصیری در رده سنی نوجوان است، سال گذشته در آسیایی لبنان موفق به نشان طلا و عنوان فنی‌ترین بازیکن شد و در ۲۰۲۴ بر سکوی قهرمانی نوجوانان جهان ایستاد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403071008246
  • خبرنگار :