املش رکورددار ولادت در گیلان

مدیرکل ثبت احوال گیلان، از ثبت ۸۵۱۷ واقعه تولد در استان طی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: بیشترین افزایش ولادت مربوط به شهرستان املش است که شاهد افزایش ۹.۳ درصدی ولادت ها در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

امیر حسن زاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین آمار وقایع حیاتی ثبت شده دریافتی از مرکز رصد جمعیت استان گیلان، گفت: در نیمه نخست سال جاری، تعداد ۸۵۱۷ واقعه ولادت در استان گیلان به ثبت رسیده است.

وی از کاهش ۱۰ درصدی واقعه ولادت در مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: تعداد ولادت ثبت شده شهری در این مدت برابر با ۶۷۲۲ رویداد و تعداد ولادت روستایی برابر با ۱۷۹۵ رویداد است.

مدیرکل ثبت احوال گیلان با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال ۱۳۵ واقعه مربوط به ولادت های دوقلو بوده است، خاطرنشان کرد: پنج واقعه ولادت سه قلو را نیز ثبت کردیم.

حسن زاد میانگین سن مادران در ولادت های ثبت شده را ۳۱.۰۲ سال دانست و عنوان کرد: نرخ ولادت در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ برابر ۶.۶ در هزار بوده؛ بطوریکه در مدت مشابه سال قبل، به ۷.۳ در هزار رسیده بود.

وی بیشترین افزایش ولادت را مربوط به شهرستان املش دانست و تاکید کرد: شاهد افزایش ۹.۳ درصدی ولادت ها در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

مدیرکل ثبت احوال گیلان بیشترین کاهش ولادت را نیز مربوط به شهرستان رودبار دانست و بیان کرد: کاهش ولادت ها در شهرستان رودبار نسبت به ۶ ماهه سال گذشته ۲۱.۳ درصد بوده است.

وی نسبت جنسیتی حاصل از ثبت ولادت در نیمه نخست سال جاری را ۱۰۵ دانست و گفت: در مقابل ۱۰۰ واقعه ولادت ثبت شده دختر، حدود ۱۰۵ ولادت پسر به ثبت رسیده است؛ البته این شاخص در سال قبل ۱۰۸ بود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071008239
  • خبرنگار : 50040