استاندار لرستان:

تربیت دانشجوی کاربردی برای مملکت ضرورت دارد

استاندار لرستان بر تربیت دانشجوی کاربردی در دانشگاه‌های استان تأکید کرد.

ابوطالب شفقت امروز (دهم شهریور) در نشست شرکت‌های دانش‌بنیان با معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری که در دانشکده شهید سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: شهادت شهید سید حسن نصرالله ضایعه بزرگی است و با رفتن یک فرمانده پرچمی نخواهد افتاد و جامعه اسلامی به تاسی از خط سرخ حسینی استمرار این سیدالشهدا مقاومت را قوی‌تر ادامه خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه حرکت دشمنان امت اسلامی دست و پا زدن در منجلاب است و در جنگ افرادی که اراده را تحمیل می‌کنند موفق هستند و اکنون شهدا اراده را بر دشمنان تحمیل کرده و دنیا را بر علیه رژیم صهیونیستی بیدار کردند.

استاندار لرستان در ادامه با بیان اینکه بقای صنعت در گرو داشتن واحدهای پژوهشی و آرندی است، تصریح کرد: صنعت باید واحد پژوهشی و آرندی داشته باشد تا از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها بهره‌مند شود.

وی با تاکید براینکه صنایعی موفق هستند که با دانشگاه‌ها در ارتباط باشند و از تحقیقات آنان برای حل مشکلات بهره بگیرند، اضافه کرد: امروز اقتدار دفاعی کشور توسط دانشگاه‌ها اداره می‌شود و محصولاتی که وارد می‌شود نسبت به تولید بسیار بالاست.

شفقت تاکید کرد: باید اراده خود را به سمت نوآوری سوق دهیم چراکه این امر اقتدار جهان اسلام را به دنبال خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در لرستان گفت: در دانشگاه ضرورت دارد زنجیره دانش به علم و فناوری تبدیل و آن را به زندگی مردم وارد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه در هیات ممیزه تنها مقاله محور نباشد و تحقیقات آن کاربردی باشد، افزود: نیاز است صنعت کارگاه آموزشی دانشگاه‌ها باشد.

استاندار لرستان بر تربیت دانشجوی کاربردی در دانشگاه‌های استان تاکید و بیان کرد: دانشجوی تئوری محور به درد جمهوری اسلامی نمی‌خورد و باید بیش از این پیگیر رشد علمی و صنعتی باشیم و گذشته را جبران کنیم.

وی گفت: صنعتگران لرستان باید به دانشگاه و آموزش عالی اعتماد کنند و از دستاوردهای علمی آن‌ها استفاده کنند و امور مالیاتی نیز با دانشگاه و صنعت تعامل داشته باشد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403071008184
  • خبرنگار : 50177