واکنش چمران به حمله تروریستی در سیستان

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در واکنش به حمله تروریستی به هنگ مرزی سیستان و به شهادت رسیدن چند تن از مأموران مرزبانی عنوان کرد: تمام این حرکت‌های کور و انسان کشی‌ها از تبعات وحشیگری‌های صهیونیست‌هاست که به دست وابستگان رسمی این رژیم در ایران صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در دویست شصت و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم، با تجلیل از مقام سالمندان کشور، فرارسیدن روز جهانی سالمندان که در تقویم رسمی کشور ۱۰ مهر ماه به این موضوع اختصاص یافته را پاسداشت و بر توجه و تکریم بیش از پیش به این قشر مهم در جامعه تأکید کرد.

وی ضمن تبریک روز سالمند گفت: سالمندی، هدیه‌ای گرانبها از سوی خداست و خرسندیم که حرکت‌های خوبی در این خصوص برای این گنجینه ها صورت گرفته است. به طوری که ما شاهد بودیم در دوره‌های قبل در جهت تکریم آنها طرح‌هایی به اجرا درآمده؛ در این دوره شورا نیز ضمن اهتمام به این مهم مقرر شده تا طرح قبلی در جهت اصلاح و تکمیل مورد بررسی قرار گرفته و پس از ارسال به صحن به عنوان مصوبه تکمیلی به اجرا درآید.  

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین فرارسیدن هفته نیروی انتظامی را به سبز پوشان مقتدر و جان بر کف تبریک گفت و با تأکید بر اینکه این مجموعه بار وظایف سنگینی چه در درون شهرها و چه در مرزها برای برقراری نظم و امنیت و تأمین آسایش عمومی و فردی را بر دوش دارد؛ اظهار کرد: متأسفانه شامگاه یک‌شنبه در جریان حمله ناجوانمردانه‌ای دیگر از سوی گروهک‌های تروریستی که در هنگ مرزی جکیگور در استان سیستان و بلوچستان رخ داد شنیدیم که چند تن از مأموران پلیس مرزبانی به نام‌های شهید ستوان دوم «امیرمحمد امیری»، شهید استواریکم «رامین ولایتی» و ‌شهید وظیفه «مهدی بلوچی» به فیض شهادت نائل شدند. 

وی با عرض تسلیت به خانواده این شهدا و مجموعه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: تمام این حملات تروریستی، حرکت‌های کور و انسان کشی‌ها از تبعات وحشی‌گریهای صهیونیست‌هاست؛ این کشتارها استمرار همان کشتارهایی است که اسرائیل در غزه و لبنان دارد و وابستگان رسمی این رژیم جعلی در ایران اسلامی به گونه‌ای دیگر و در کمال ناجوانمردی چنین اقدامات تروریستی را انجام می‌دهند.

چمران اضافه کرد: این چنین حرکت‌ها نشانه دشمنی آشکار رژیم صهیونیستی با انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه، درگذشت والده بزرگوار شهید حاج حسین خرازی را تسلیت گفت و برای آن مرحومه طلب غفران الهی کرد. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران استمرار بمباران‌ها و کشتارهای مردم غزه و لبنان توسط وحوش اشغالگر صهیونیستی را محکوم کرد و با بیان اینکه متأسفانه در حملات اخیر روز گذشته این رژیم به لبنان بیش از ۱۰۵ نفر از مردم بی دفاع به شهادت رسیدند؛ گفت: برای کشور کوچکی چون لبنان، این تعداد شهید رقم بزرگی است. ما به لبنانیان عزیز که تحت ظلم و ستم اسرائیل قرار گرفته‌اند؛ شهادت این شهدا را تسلیت می‌گوییم و امیدواریم هر چه زودتر با توانمندی‌های حزب الله و همه مسلمین، اثرات این غده سرطانی از منطقه خاور میانه زدوده شود و همه در صلح و آرامش زندگی‌شان را سپری کنند.

وی افزود: یک زمان تنها شیعیان بودند که در مقابل نیروهای چند ملیتی ایستادند و بر دشمنانشان پیروز شدند؛ اما امروز این دایره وحشی‌گری‌ها وسیع‌تر شده و ترکش حملات وحشیانه اسرائیل به سرزمین‌های فلسطین و لبنان بر پیکر سایر رهروان ادیان و مکاتب دیگر از جمله مسیحیان، ارامنه و ... وارد شده است. امروز، همه لبنان حزب الله است. 

چمران همچنین با اشاره به جنگ روانی اخیر صهیونیست‌ها در ورود متجاوزانه خود به خاک لبنان اظهار کرد: ما مطمئنیم رزمندگان لبنانی، پیروز میدان هستند. حتی اگر این تجاوز به وقوع بپیوندد، آنها همچون تجربه‌های تلخ قبلی مانند جنگ ۳۳ روزه خود محکوم به شکست هستند. در همان محدوده زمانی جنگ ۳۳ روزه، حزب الله همانند حالا جان نگرفته بود که دشمن از آن شکست خورد اما حالا که قدرت برتر را دارد، قطعاً این شکست برای اسرائیل سهمگین تر خواهد بود.

وی افزود: گرچه صدمه بزرگی با به شهادت رسیدن سید مقاومت بر بدنه حزب الله وارد شد اما این تشکیلات طوری نیست که با نبود فرمانده، از هم پاچیده شود بلکه سازماندهی آن از قبل هم مستحکم‌تر خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خطاب به برخی کشورهای اسلامی و دولتهای عربی گفت: به رغم دیدن این چنین انسان کشی‌ها و حتی واکنش‌های اعتراضی مردم غیر مسلمان کشورهای غربی، جای شرم و گله دارد که برخی از شما چشم خود را کور و گوش خود را کر می پندارید و در حمایت از این رژیم منحوس نه تنها قطع رابطه نکرده اید بلکه به طور پنهانی کمک‌هایی را هم به آنها می‌کنید.

چمران همچنین تاکید کرد: توصیه می‌کنیم و امیدواریم که این دولتها سرعقل بیایند و دست از حمایت‌های احمقانه خود بکشند و مطمئن باشند که شکست اسرائیل حتمی است. بدانند که حامیان آنها نیز همچون رژیم صهیونیستی به انتهای مرداب کشیده و در لجنزارها غرق خواهند شد.

وی شهادت سردار پرافتخار، مجاهد و مهاجر فی سبیل الله «سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان» از فرماندهان پیشکسوت و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه در لبنان که در حمله تروریستی رژیم سفاک صهیونی در شامگاه روز جمعه ششم مهرماه به شهادت رسید را تسلیت گفت و در ادامه، یاد امیرسرتیپ دوم شهید «اکبر نجفی» پدر گرامی سوده نجفی، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران را گرامی داشت.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403071008166
  • خبرنگار : 71505