مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خبرداد

پیش‌بینی تولید بیش از ۹۷ هزار تن ذرت علوفه‌ای در نیشابور

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۷ هزار تن ذرت علوفه‌ای از مزارع شهرستان نیشابور برداشت شود.

علی مبارکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیشابور بالاترین سطح زیر کشت و تولید ذرت علوفه‌ای استان را با توجه به شرایط و ظرفیت کشت و تولید این محصول در استان خراسان رضوی دارد.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در پائیز ۱۴۰۳ بیش از ۹۷ هزار تن ذرت علوفه‌ای از ۲۱۶۷ هکتار بر اساس الگوی کشت ابلاغی به شهرستان با میانگین تولید ۴۵ تن در هر هکتار برداشت شود.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور اظهار کرد: این امر در حالی اتفاق می‌افتد که در مزارعی که با استفاده از اصول کارشناسی به صورت مکانیزه و استفاده از روش‌های نوین آبیاری (تیپ) با رعایت موارد تغذیه گیاهی، بذر مناسب و سایر موارد دخیل در آن پرداخته‌اند به تولید بالاتر از ۱۰۰ تن در هر هکتار دست یافته‌اند.

وی گفت: بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت ذرت علوفه‌ای با روش تیپ آبیاری می‌شوند و همچنین توزیع ۵۴۱ تن کود ازته و ۳۵ تن و ۸۰۰ کیلوگرم بذور پر محصول میان‌رس و زودرس و نیز ۴۰ تن بذر ارقام دیررس در راستای حمایت از کشاورزان ذرت کار صورت پذیرفته است.

مبارکی در ادامه تأکید کرد: کشاورزان قبل از سرمای پاییزه محصول خود را برداشت کنند در غیر این صورت با کاهش کمی و کیفی محصول دچار ضرر و زیان می‌شوند.

وی افزود: گرمای هوا در تابستان امسال و قطعی برق چاه‌های عمیق باعث رشد رویشی کم و گلدهی زود هنگام در اکثر مزارع ذرت شده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071008116
  • خبرنگار : 30147