نگاهی به گوشی «پیکسل 9a» گوگل که هنوز عرضه نشده است

گوگل به تازگی از سری پیکسل ۹ خود در ماه اوت رونمایی کرده است، اما این بدان معنا نیست که این مجموعه با سری پیکسل ۹ تمام شده است. انتظار می‌رود که این موبایل در بهار سال ۲۰۲۵ و در زمان Google I/O عرضه شود و اکنون چند تصویر با وضوح بالا، ظاهر این سری جدید را به ما نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، برخلاف موبایل‌های سری پیکسل قبلی سری A، پیکسل 9a از طراحی سری اصلی پیکسل ۹ پیروی نمی‌کند. امسال، گوگل به طور قابل توجهی مجموعه پیکسل ۹ را از نظر پنل دوربین بازطراحی کرد.

به نقل از دیجیتال‌ترندز، با این حال، به نظر می‌رسد که پیکسل 9a دارای یک پنل دوربین بازطراحی‌شده دیگر باشد که آن را بسیار متفاوت از سری پیکسل ۹(Pixel 9) می‌کند. به‌جای یک ماژول جزیره‌ای از دوربین که بیرون می‌آید، به نظر می‌رسد پیکسل 9a دارای یک سیستم دوربین دوگانه است که همسطح سایر بخش‌های موبایل به نظر می‌رسد. این موبایل ممکن است حلقه کوچکی در اطراف ماژول دوربین داشته باشد که بیرون زده است، اما به اندازه پنل دوربین پیکسل که به آن معروف شده است، قابل توجه نخواهد بود.

در حالی که این مهم‌ترین تغییری است که می‌توان متوجه آن شد، موارد دیگری نیز وجود دارد که به چشم می‌خورند. برای اولین بار، به نظر می‌رسد پیکسل ۹a دارای تنظیمات دوربین دوگانه با دوربین اصلی و لنز فوق عریض باشد، بنابراین احتمالا هیچ حسگر تله فوتو وجود ندارد. نمایشگر این گوشی همچنین دارای حاشیه‌های بزرگی است که اطراف آن را احاطه کرده است، اما برای گوشی‌هایی در این رنج قیمت که احتمالا زیر ۵۰۰ دلار است، چندان تعجب‌آور نیست.

اگرچه پنل دوربین دستگاه‌های پیکسل دوست داشتنی است اما داشتن ماژولی که بیشتر هم‌سطح بخش پشتی تلفن همراه است نیز جالب به نظر می‌رسد. در واقع، این مدل مشابه گوشی‌های هوشمند با دوربین‌های ساده‌تر قدیم است که در هنگام استفاده از آن در حالی که روی سطح صاف قرار می‌گرفتند، به دلیل هم سطح بودن دوربین و موبایل تکان نمی‌خوردند.

همچنین، برخلاف سایر سری‌های معمولی پیکسل ۹، پیکسل 9a با اندروید ۱۵ راه‌اندازی می‌شود. باید گفت که اندروید ۱۵ هنوز به طور رسمی عرضه نشده است و هنوز در مرحله بتا است. اما انتظار می‌رود که در ماه اکتبر عرضه شود. بنابراین، منطقی است که  پیکسل 9a با اندروید ۱۵ راه اندازی شود. همچنین این موبایل هفت سال به روزرسانی و پشتیبانی دریافت خواهد کرد.

در نهایت پیکسل 9a می‌تواند آخرین پیکسلی باشد که از پردازنده‌های ساخت سامسونگ استفاده می‌کند. پیکسل ۱۰ که پاییز آینده عرضه خواهد شد، احتمالا دارای تراشه گوگل کاملا سفارشی شده از TSMC باشد.

سایر مشخصات پیکسل 9a احتمالا مشابه پیکسل 8a باشد که چند ماه پیش دریافت کردیم که شامل صفحه نمایش ۶.۱ اینچی، ۸ گیگابایت رم و حداقل ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. مانند سایر گوشی‌های پیکسل ۹، این گوشی نیز دارای یک تراشه Tensor G4 در داخل خود خواهد بود و ممکن است عمر باتری آن نیز کمی نسبت به نسل قبلی خود بهبود یابد.

Pixel 8a در روز هفتم مه سال ۲۰۲۴ معرفی شد که یک هفته قبل از عرضه سیستم عامل Google I/O ۲۰۲۴ بود. اگرچه هنوز هیچ تاییدیه‌ای در مورد تاریخ عرضه Pixel 9a نداریم اما احتمال می‌رود این مدل نیز در بازه زمانی مشابهی عرضه شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403071008114
  • خبرنگار : 71654