استاندار سیستان و بلوچستان خواستار شد؛

دستگاه قضایی بدون اغماض با متجاوزان به اراضی کشاورزی برخورد کنند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه قضایی بدون اغماض با متجاوزان به اراضی کشاورزی برخورد کنند.

محمد کرمی امروز در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: عدم هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف موجب شده؛ در برخی از موارد دستگاه‌ها به درستی به وظایف خود در خصوص واگذاری زمین های کشاورزی عمل نکنند و بار مسئولیت بر روی دوش قوه قضائیه افتاده است که همین اقدامات به مرور بین مردم سبب ایجاد بدبینی می‌شود در حالی که  همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی موجب رضایت و خوشبینی مردم می‌شود.

وی ادامه داد: جهادکشاورزی و آب منطقه ای سیستان و بلوچستان باید با یکدیگر بیش از گذشته همکاری کنند تا جلوی تصرفات زمین، حفر چاه به صورت غیرمجاز گرفته و بررسی شود کسانی که توانایی کشاورزی و احداث چاه را دارند به آن‌ها زمین واگذار شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: زمانی که برای واگذاری زمین به کشاورزان سخت گرفته شود قطعا آن‌ها به دنبال تصرف زمین می‌روند و کم کم زمین خواری افزایش پیدا می‌کند بنابراین نیاز است دستگاه‌ها برای جلوگیری از این گونه تخلفات با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی عنوان کرد: نوع حفر چاه‌ها و چاهک ها با یکدیگر فرق دارند بنابراین نوع حکمی که در این باره قاضی می‌دهد نیز متفاوت است.

کرمی با بیان اینکه اکنون تصرف غیرقانونی در برخی زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان وجود دارد، گفت: اگر کار درست و زیربنایی انجام شود قطعا مشکلات مرتفع می شود چرا که دستگاه‌های اجرایی وظیفه حراست از اراضی ملی را برعهده دارند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403071008109
  • خبرنگار :