نیمه نخست امسال انجام شد

صدور ۴۶۵ فقره پروانه عبور بار ترافیکی در خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۴۶۵ فقره پروانه عبور برای انواع وسایل‌ نقلیه سنگین در شش ماه گذشته در استان صادر شد.

محمد مشتری امروز (۱۰ مهر ماه) اظهار کرد: در شش ماه گذشته، ۴۶۵ فقره پروانه عبور بار ترافیکی به منظور ایمنی در تردد، حفاظت از جاده و ابنیه فنی راه‌ها و جلوگیری از بروز اختلال در تردد وسایل نقلیه در استان صادر شد.

وی با اشاره به افزایش ۸.۲ درصدی صدور پروانه عبور بار ترافیکی در این مدت، ادامه داد: حمل بارهایی که از لحاظ وزن و ابعاد، از موارد تعریف‌شده در حوزه مقررات حمل و نقل بار در جاده‌ها خارج هستند، نیازمند دریافت پروانه عبور است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، وی بیان کرد: رانندگان ناوگان بارهای ترافیکی مکلف به رعایت مواردی از جمله سرعت، مسیر مجاز، ساعت حرکت و سایر مقررات مربوط به حمل بار قیدشده در این پروانه‌ها هستند.

به گفته مشتری، کارشناسان ایمنی و ترافیک و گشت‌های راهداری در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نحوه حمل بار، تخلفات احصاشده را برای صدور حکم به کمیسیون رسیدگی به تخلفات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ارجاع می‌دهند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403071008107
  • خبرنگار : 50046