تماشای «طاهر» را از دست ندهید

هفتصد و هفتادمین شب از شب‌های مجلۀ بخارا با همکاری انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، به نمایش و نقد و بررسی فیلم «طاهر» به کارگردانی امیرمسعود حسینی اختصاص دارد.

به گزارش ایسنا، این نشست در ساعت پنج بعدازظهر چهارشنبه یازدهم مهرماه ۱۴۰۳ در تالار استاد جلیل شهناز خانة هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

در متن خبر ارسالی از سوی مجله بخارا آمده است: «پرداختن به احوال و زندگی باباطاهر بهانه‌ای بود یا شاید بستری برای نگاه کردن دوباره به تاریخ. مستند «طاهر» از این جستجو بیرون آمد و ساخته شد. استاد پرویز اذکایی فروردین سال گذشته از بین ما رفت. کارگردان فیلم مستند «طاهر» به او و آثار او مدیون است و این نمایش را به خاطرۀ زنده‌یاد استاد پرویز اذکایی تقدیم کرده است.
امیرمسعود حسینی چندین کار ارزشمند در کارنامة خود دارد، ازجمله فیلم مستند «سنگ صبور» (۱۳۸۸)، مستند «کوهستان پاک و ایمن» (۱۳۹۰)، مستند «زبان زدن به خراش کوچک سقف دهان» (۱۳۹۱) و چند کار دیگر. او همچنین مشاور کارگردان در فیلم مستند «همه چیز دربارۀ الی» به کارگردانی وحید حسینی بود. حضور در جشنواره‌های ابداع‌ و سینما حقیقت، حضور در جشن سینمای مستند ۱۴۰۰ و نامزدی در بخش پژوهش و فیلم و کارگردانی از دیگر فعالیت‌های امیرمسعود حسینی در حوزۀ سینمای مستند است.
در این نشست پس از نمایش فیلم «طاهر»، دکتر مسعود سوری، امیرمسعود حسینی، مهرداد فراهانی و علی دهباشی به نقد و بررسی فیلم خواهند پرداخت.» 

خانه هنرمندان ایران در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، بوستان هنرمندان، خانۀ هنرمندان ایران، تالار استاد جلیل شهناز واقع است.

انتهای پیام 

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403071008099
  • خبرنگار :