معاون بهره‌برداری فولاد سنگان:

تولید گندله به پنج میلیون تن خواهد رسید

معاون بهره‌برداری شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان، از دستیابی به تولید گندله به میزان ظرفیت اسمی این کارخانه تا پایان سال خبر داد.

سید علی شمسی‌نیا، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا گفت: شرکت فولاد سنگان زیرمجموعه فولاد مبارکه است و دارای یک واحد گندله‌سازی با ظرفیت پنج میلیون تن و یک واحد کنسانتره با همین ظرفیت است.
 
وی افزود: امسال پیش‌بینی می‌کنیم که از مرز پنج میلیون تن گندله عبور کنیم. تاکنون در شش ماهه اول سال، دو میلیون و ۷۵۰ هزار تن تولید گندله و دو میلیون و ۱۵۰ هزار تن تولید کنسانتره داشته‌ایم.

شمسی نیا با اشاره به چالش‌های تأمین گاز و برق، تصریح کرد: اگر مشکلی پیش نیاید، ان‌شاءالله تولید گندله به پنج میلیون تن خواهد رسید. هدف‌گذاری ما این است که در طرح‌های توسعه شرکت، ظرفیت گندله‌سازی را از پنج میلیون تن به هفت ونیم میلیون تن در سال افزایش دهیم.

وی همچنین از احداث یک واحد کنسانتره سازی دو و نیم میلیون تنی خبر داد و اظهار امیدواری کرد این واحد نیز تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.
 
معاون بهره برداری فولاد سنگان اعلام کرد: با افزایش ظرفیت و ایجاد پتانسیل تولید زمینه برای فروش بیشتر فراهم خواهد شد که بر میزان سودآوری شرکت نیز تاثیر مثبت خواهد داشت،، ضمن اینکه زمینه اشتغال مناسبی را نیز فراهم می آورد.

سید علی شمسی‌نیا در پایان با اشاره به اهمیت تأمین قطعات و تجهیزات برای حفظ کیفیت تولید، گفت: تأمین به‌موقع قطعات، کیفیت تولید را تحت تأثیر قرار می‌دهد و با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال، زمانهای تعمیرات دوره ای را با زمان خاموشی ناشی از کمبود انرژی منطبق نمودیم و همچنین شرکت نسبت به تامین قطعات موردنیاز، تعمیرات دوره ای اقدامات لازم را به عمل آورده است تا میزان کاهش تولید ناشی از کمبود برق وگاز را به کمترین میزان برسانیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری‌های لازم، ظرفیت‌های بالقوه شرکت به بالفعل تبدیل شود و تولید گندله و کنسانتره هریک به هفت و نیم میلیون تن افزایش یابد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403071008059
  • خبرنگار :

برچسب‌ها