‌آغاز برداشت ذرت در بیش از ۷۴ هزار هکتار مزارع فارس

 مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: برداشت ذرت دانه‌ای و سیلوئی از سطح ۷۴ هزار و ۵۴۰ هکتار از مزارع استان فارس در حال انجام است.

مهدی صادقی امروز، ۱۰ مهرماه در نشست جهادکشاورزی فارس با بیان اینکه برداشت محصول از اواسط شهریورماه آغاز شده است و تا اوایل بهمن ماه ادامه خواهد داشت، افزود: در سال زراعی گذشته ۲۰ هزار و ۴۴۰ هکتار ذرت دانه ای و ۵۴ هزار و ۱۰۰ هکتار ذرت سیلوئی در مزارع استان فارس کشت شد.

وی افزود: تاکنون ۹۰ هکتار ذرت دانه ای و ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار ذرت سیلوئی از مزارع استان فارس برداشت شده که عملکرد ذرت دانه ای ۱۰ تن در هکتار و ذرت سیلویی ۶۳ تن در هکتار است.

صادقی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از این مزارع بیش از ۲۰۴ هزار و ۴۰۰ تن ذرت دانه‌ای و بیش از ۳ میلیون و ۴۱۰ هزار تن ذرت سیلوئی تولید شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: بیشترین ارقام کشت شده ذرت شامل رقم‌های ۷۰۴، ۷۰۳، ماکسیما، گلادیوس، سیمون و BC۶۷۸، والبوم، کوردونا و مای است.

وی با اشاره به اینکه محصول برداشت شده به عنوان خوراک دام و طیور در سطح استان فارس و استان‌های همجوار مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: ذرت از جایگاه ویژه‌ای در تغذیه دام و طیور برخوردار است که می‌تواند تاثیر بسزایی در خودکفایی محصول و عدم خروج ارز از کشور و واردات این نهاده شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: با هدف آشنایی کشاورزان با ارقام جدید و زودرس و روش های بهینه مصرف آب، طرح مقایسه ارقام در ۸ شهرستان، طرح تغذیه در ۳ شهرستان، طرح تراکم بوته در ۲ شهرستان و کشت نشایی در ۲ شهرستان اجرا و در پایان برداشت محصول، نتایج آن در اختیار بهره‌برداران این حوزه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071008011
  • خبرنگار : 50649