مدیر تعاون روستایی گیلان خبر داد

آمادگی تعاون روستایی گیلان برای خرید محصولات کشت اول و دوم

مدیر تعاون روستایی گیلان با اشاره به آمادگی تشکل ها و شرکت های تعاونی برای همکاری با خانواده جهاد کشاورزی استان جهت خرید محصولات کشاورزی اعم از کشت اول و کشت دوم، گفت: روستابازار را در ۶ شهرستان راه اندازی می کنیم.

کیوان حسن پور در گفت وگو با ایسنا، سازمان تعاون روستایی استان گیلان را متشکل از ۳۱۰ تشکل و شرکت تعاونی و ۶ اتحادیه استانی و ۱۵ اتحادیه شهرستانی دانست و اظهار کرد: نقش سازمان تعاون روستایی در ترویج الگوی کشت محصولات کشاورزی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب سال جاری را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری فرمودند، افزود: یکی از جلوه های مشارکت مردم در تشکل‌های مردم نهاد و شرکت های تعاونی و اتحادیه هاست که با عضویت کشاورزان همراه است.

مدیر تعاون روستایی گیلان با اشاره به نقش تعاونی های کشاورزی در تولید و عرضه محصولات، تصریح کرد: در راستای امنیت غذایی، تولید محصولات کشاورزی را با محوریت عرضه و تقاضا و بازارسازی و بازاریابی دنبال می کنیم.

حسن پور با بیان اینکه کشاورزان دوست دارند محصولات کشاورزی خود را بی واسطه و به قیمت خوب در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند، گفت: یکی از فضاهای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بازارچه های محلی و روستابازارهاست که توسط سازمان تعاون روستایی طراحی شده است.

وی با اشاره به آمادگی تشکل ها و شرکت های تعاونی برای همکاری با خانواده جهاد کشاورزی استان جهت خرید محصولات کشاورزی اعم از کشت اول و کشت دوم، اضافه کرد: کیفیت محصولات کشت دوم بسیار مهم است و اگر بتوانیم محصولات کشاورزی با کیفیت به ویژه در حوزه سبزی و صیفی تولید کنیم، سازمان تعاون روستایی عرضه محصولات کشت دوم در میادین تره بار تهران و استان های همجوار پوشش می دهد.

مدیر تعاون روستایی گیلان برندسازی را یکی از ارکان بازاررسانی مناسب محصولات کشاورزی دانست و گفت: سازمان تعاون روستایی گیلان از تهدیدها به عنوان فرصت استفاده می کند و لذا در موضوع برنج رسوب شده سال گذشته، از طریق برندسازی برنج ممتاز هاشمی در بسته های یک، دو، سه، پنج و ۱۰ کیلویی، عرضه را آغاز کردیم، همچنین با کمک مؤسسه تحقیقات برنج، خالص سازی و سورت و بسته بندی برنج انجام شد.

وی با بیان اینکه تشکل های تعاون روستایی در تولید بذر محصولات کشاورزی نیز فعالیت می کنند، افزود: خرید شبدر در کشت دوم توسط اتحادیه دامداران استان انجام می شود.

حسن پور با اشاره به نقش اقتصاد کشاورزی در درآمد خانوارها، متذکر شد: اقتصاد استان بر مبنای کشاورزی است و لذا باید اقتصاد روستاها را در قالب بازارچه های محلی و دائمی و روستابازار فعال کنیم.

وی از انتخاب ۶ شهرستان به عنوان پایلوت راه اندازی روستابازار خبر داد و خاطرنشان کرد: روستابازار را در شهرستان رشت راه اندازی کردیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071007968
  • خبرنگار : 50040