با تازه‌های بازار موسیقی آشنا شوید

درست است که تولید آلبوم موسیقی به صورت فیزیکی مدت‌هاست که از روال خارج شده اما هنوز نسخه‌های الکترونیک این فرصت را به مخاطبان موسیقی می‌دهند که بتوانند یک مجموعه موسیقی گوش دهند.

در این گزارش ایسنا می‌توانید با چند مجموعه موسیقی جدید این روزهای بازار موسیقی آشنا شوید:

«مرثیه ای برای اندوه»

آلبوم «مرثیه‌ای برای اندوه» اثری از سهیل ملاحسینی و با آهنگسازی همین هنرمند است که یک مجموعه کوچک محسوب می‌شود. این اثر شامل ۳ قطعه موسیقی که هرکدام مرثیه‌ای جداگانه هستند،‌ می‌شود.

«هزارتو»

«هزارتو» یکی دیگر از آثار جدید این روزهای دنیای موسیقی است که توسط علی طالبی تولید و آهنگسازی شده است. «قبل از بدنیا آمدنم»، «آسمان شب»، «معما»، «با ماه حرف می‌زنم» و... از جمله قطعات این آلبوم 8 قطعه‌ای هستند.

«رواق»

آلبوم «رواق» اثری از احمد رضاخواه و مجتبی عسگری و گروه سپهر و با آهنگسازی احمد رضاخواه است. درباره‌ی این اثر به قلم احمد رضاخواه می‌خوانیم: «آلبوم رواق با رویکرد آهنگسازی با الهام از روش آهنگسازی در موسیقی قدیم ایران خلق شده است. در این آلبوم قطعات با متر آزاد (تکنوازی و ساز و آواز) نیز اول طراحی و آهنگسازی شده و سپس اجرا و ضبط شده است. در خلق آثار این آلبوم، روش استفاده از «دورهای ریتمیک» و «فرم» اهمیت ویژه‌ای داشته‌اند و سعی شده است در آهنگسازی قطعات این آلبوم، ضمن استفاده از مواد و مصالح آهنگسازی قدیم، زیباشناسی کنونی موسیقی ایرانی نیز لحاظ شود.»

«ناتمام»

آلبوم « ناتمام» اثری از گروه تنبورنوازان جامی و با آهنگسازی رضا علی آبادی است. «مقام جلوشاهی پیشواز جانان»، «مُلک دل»، «در ستایش او»، «هیچ آشنا»، «قیام عشق»، «همه اسرار»، «راز»، «ناتمام»، «پریشان»، «مقام جلوشاهی»، «دست افشان» اسامی آثاری هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند.

«من اهل سکوتم»

آلبوم «من اهل سکوتم» اثری از سید محسن حسینی و حسین روزبهایی و با آهنگسازی حسین روزبهایی است. «سودای دل»، «ساز و آواز من اهل سکوتم»، «با من صنما»، «ماه من»، «مطرب جان» به همراه ساز و آواز و تکنوازی از جمله قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403071007965
  • خبرنگار : 71410

برچسب‌ها