معاون هواشناسی مازندران:

 بارش‌های رگباری مهمان پایان هفته مازندرانی‌هاست

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران از افزایش دما تا روز چهارشنبه خبر داد و گفت: روزهای پایانی هفته شاهد بارش های رگباری در استان خواهیم بود.

 احمد اسدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ورود جریانات جنوبی به مازندران از امروز سه‌شنبه تا فردا چهارشنبه۱۱ مهر در استان، اظهار کرد: به دلیل این جریانات جنوبی، شاهد افزایش دما طی امروز و فردا و وزش باد گرم در استان هستیم.

وی افزود: این افزایش دما تا فردا نیز ادامه دارد و هوای مازندران گرم بوده و دما نیز رو به افزایش خواهد بود؛ در این راستا، روز سه شنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش تدریجی و محسوس دما خواهد بود.

 معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران ادامه داد: اما از اواخر فردا چهارشنبه با خروج جریانات جنوبی و وارد شدن جریان شمالی روند کاهشی دما را در استان شاهد خواهیم بود.

 اسدی گفت: با کاهش دما، رگبار و بارش پراکنده در استان حاکم خواهد بود و بر این اساس، از اواخر وقت چهارشنبه وزش باد نسبتا شدید، افزایش ابر و در ارتفاعات غربی با احتمال رگبار پراکنده مواجهیم.

وی با تاکید بر صدور هشدار هواشناسی ادامه داد: روند کاهش دما و رگبار پراکنده که از فردا شب آغاز خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود این سامانه بارشی تا روز شنبه هفته آینده در استان استقرار یابد.

معاون هواشناسی درباره پیش‌بینی گفت: در روز پنج‌شنبه ۱۲ مهر، آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما، بویژه بعدازظهر و شب با رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد همراه است.

اسدی افزود: در روزهای جمعه و شنبه ۱۳و۱۴مهر، آسمان استان، نیمه ابری تا ابری( در ارتفاعات مه آلود) گاهی همراه با بارندگی، وزش باد از اواخر وقت شنبه با کاهش ابر همراه خواهد بود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403071007962
  • خبرنگار : 50199