سادات ابراهیمی:

دو شهر جدید در شوشتر و ادغام دو روستا در یک شهرِ گتوند در دستور کار است

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد دو شهر جدید در شوشتر و ادغام دو روستا در یک شهر گتوند در دستور کار وزارت کشور است .

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سادات ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به دیدار با معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: شهرستان شوشتر و گتوند باید مورد توجه قرار گیرند چرا که این شهرستان‌ها با وجود روستاها و شهرک ‌زیاد عقب‌ماندگی‌هایی دارند که نیازمند احداث شهرهای جدید با هدف توسعه این شهرک‌ها به شهر است.

وی با بیان اینکه دو شهر جدید در شوشتر و ادغام دو روستا در یک شهر گتوند در دستور کار وزارت کشور است، افزود: پیگیری برای ارتقاء شهرک اندیشه و علم الهدی به شهر در ۸ سال گذشته انجام نشد و با وجود جمعیت قابل توجه در این شهرک‌ها اما زیرساخت‌های مناسبی وجود ندارد که با تبدیل این شهرک‌ها به شهر می‌توانیم شاهد توسعه عمران و آبادانی این مناطق باشیم.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهرک نور محمدی یکی از مناطقی است که با توسعه شهری آن می‌توان خدمات قابل توجهی به مردم داد و این شهرک با جمعیتی بیش از ۴۲۰۰ نفر باید مورد توجه وزارت کشور قرار گیرد.

سادات ابراهیمی با اشاره ادغام دو روستا به شهر سماله با هدف ارائه خدمات به مردم این روستاها عنوان کرد: با ادغام روستاهای بدیل و ویسی با شهر سماله از خدمات شهرداری برای توسعه این روستاها استفاده خواهیم کرد و با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و تامین منابع مالی برای شهرداری این شهر می‌توانیم زیرساخت‌های لازم برای شهر سماله را تامین کنیم.

وی با اشاره به دلایل عقب‌ماندگی‌ها در روستاها و شهرک‌های شهرستان‌های شوشتر و گتوند در ۸ سال گذشته خاطرنشان کرد: در ۸ سال گذشته به دلیل عدم توجه به توسعه روستاها به شهر در این شهرستان‌ها عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد و فقط یک روستا در ۸ سال گذشته به شهر تبدیل شد. یکی از دلایل عقب‌ماندگی در این روستاها عدم توجه به توسعه شهری بود که در اولویت‌ کاری است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403071007949
  • خبرنگار : 50229