پیش‌بینی‌ ترانزیت جاده‌ای ۱۸ میلیون‌ تنی تا پایان سال

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تاکید بر ضرورت مدیریت واحد پایانه‌های مرزی گفت: روند ترانزیت کشور روبه‌رشد است و پیش‌بینی‌ها از تحقق ترانزیت جاده‌ای ۱۸ میلیون‌تنی تا پایان سال جاری حکایت دارد.

به گزارش ایسنا، جواد هدایتی در نشست هم‌اندیشی رؤسای ادارات ترانزیت و مدیران پایانه‌های مرزی با بیان این‌که مدیریت واحد پایانه‌های مرزی منجر به رفع مسائل مرزی و بهبود روند خدمت‌رسانی در این پایانه‌ها می‌شود، گفت: ستاد ملی ترانزیت باید در گام نخست، در این زمینه تصمیمی اساسی بگیرد.

وی ادامه داد: روند ترانزیت کشور روبه‌رشد است و پیش‌بینی‌ها از تحقق ترانزیت جاده‌ای ۱۸ میلیون‌تنی تا پایان سال جاری حکایت دارد.

هدایتی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های مغفول و نیز تعمیق ظرفیت‌های جاری در حوزه ترانزیت اظهار کرد: ارتقای کارکرد پایانه‌های مرزی در اولویت قرار دارد و طرح ساماندهی بسیاری از پایانه‌ها در دست اقدام است.

وی هدف از برگزاری این نشست را آمادگی برای جهش ترانزیت و ایجاد ساختار منسجم مدیریت ترانزیت در کشور ذکر کرد و گفت: باتوجه‌ به اهمیت راهبردی جهش ترانزیت در توسعه اقتصادی و امنیتی کشور، برگزاری این نشست‌ها گامی مؤثر در تحقق اهداف برنامه هفتم و دستیابی به رشد پایدار در این حوزه است و می‌تواند در بهبود عملکرد و تسهیل همکاری‌های بین‌المللی تأثیرگذار باشد.

شایان‌ذکر است؛ در پی ابلاغ برنامه هفتم توسعه کشور و تعیین چشم‌انداز ۴۰ میلیون‌تنی ترانزیت از قلمرو کشور و با هدف واکاوی چالش‌ها، فرصت‌ها، راهکارها و شیوه‌های هم‌افزایی نشست هم‌اندیشی رؤسای ادارات ترانزیت و مدیران پایانه‌های مرزی سراسر کشور برگزار شد و ضمن آن حاضران به بررسی و تبادل نظر در خصوص راهکارهای عملی بهبود وضعیت ترانزیت کشور پرداختند و نقاط عطف زمینه‌ساز جهش ترانزیت در پایان برنامه هفتم توسعه با رویکرد استمرار جابه‌جایی رکورد ترانزیت جاده‌ای از قلمرو کشور بررسی شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403071007942
  • خبرنگار :