افزایش ۱۸ درصدی بازدید گردشگران از اماکن و موزه‌های‌ همدان‌ 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از افزایش ۱۸درصدی بازدید از اماکن و موزه‌های این استان در شش ماهه نخست امسال خبر داد. 

 محسن معصوم‌علیزاده سه‌شنبه ۱۰ مهرماه در جمع خبرنگاران، گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از ۵۱۵ هزار و ۸۳۴ گردشگر از اماکن بازدیدی و موز‎ه‌های استان همدان بازدید کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: این درحالی است که در شش ماهه نخست سال گذشته ۴۷۳ هزار گردشگر از این اماکن بازدید داشتند.

وی تصریح کرد: موزه‌ها، اماکن تاریخی و فرهنگی تحت مدیریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی در شش ماه نخست سال‌جاری ۵۱۵ هزار و ۸۳۴نفر بازدیدکننده داشته است و در مقایسه با شش ماه نخست سال ۱۴۰۲، دارای رشد ۱۷.۸ درصدی بوده‌ است.

معصوم‌علیزاده ادامه داد: در این میان آرامگاه بوعلی‌سینا ۱۹۵ هزار و ۵۷۶ نفر، آرمگاه باباطاهر ۱۶۶ هزار و ۴۸۱ نفر، موزه هگمتانه ۹۷هزار و ۴۶۹ نفر، گنبد علویان ۱۷هزارو ۸۹۴ نفر، موزه تاریخ و فرهنگ ملایر ۶۱۰۵ نفر، ارگ نوشیجان ۳۷۴۴ نفر، موزه حمام حاج آقا تراب نهاوند ۳۷۴۷ نفر، موزه تاریخ فرهنگ تویسرکان ۱۲۵۴ نفر، آرمگاه میررضی‌الدین آرتیمانی ۴۷۷۳ نفر، موزه تاریخ فرهنگ اسدآباد ۱۳۵۰ نفر و دستکند شهر سامن ملایر که در ابتدای سال به بهره‌برداری رسید با استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان قرار گرفته و ۱۷هزار و ۴۴۱ نفر بازدیدکننده داشته است.

 اجرای ۶۰۳ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری استان همدان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان نیز در این جلسه از اجرای ۶۰۳ مورد بازدیدهای نظارتی از تأسیسات گردشگری استان باهدف ارزیابی و نظارت بر روند فعالیت و ارائه خدمات مطلوب به مسافران، صیانت و رعایت عفاف و حجاب و بررسی موارد بهداشتی در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

علی خاکسار با اشاره به اهداف و برنامه‌های طرح‌های نظارت بر تأسیسات گردشگری، افزود: طی این بازدید، کارشناسان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف تأسیسات، استانداردهای فنی و بهداشتی را مورد ارزیابی قرارداده و نکات لازم درزمینه رعایت موارد بهداشتی، ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران و نیز رعایت عفاف و حجاب را به بهره‌برداران واحدهای گردشگری انتقال و بر رعایت استانداردهای لازم تأکید کردند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان خاطرنشان کرد: طرح بازدید و نظارت ویژه از مراکز اقامتی و مجتمع‌های خدمات رفاهی در طول سال با هدف ارتقای کیفیت تأسیسات گردشگری در استان و رعایت استانداردهای مدنظر اجرا می‌شود.

او افزود: در این بازدیدها از ۲۶۲ مرکز اقامتی، ۱۶۶ دفتر خدمات مسافرتی ، ۱۳۳ رستوران و مراکز پذیرایی و بین‌راهی بازدید شد که به یک واحد اخطار کتبی، ۲۷ واحد تذکر لازم داده شد و ۱۰ واحد نیز مورد تشویق قرار گرفتند. 

خاکسار در پایان گفت: همدان با داشتن ۱۷ واحد هتل، چهار هتل آپارتمان، یک متل، ۱۱ واحد میهمان‌پذیر، ۱۷ واحد مجتمع خدمات‌رفاهی، ۲۷ واحد بوم گردی، هشت واحد مرکز سرگرمی، تفریحی و مجتمع گردشگری و ۱۷ واحد سفره‌خانه سنتی پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071007926
  • خبرنگار : 50034