معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کرمانشاه:

طرح «جهش تولید در دیمزارها» در ۶۰۰ هزار هکتار از مزارع کرمانشاه اجرا می‌شود

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، امسال طرح جهش تولید در دیمزارها در ۶۰۰ هزار هکتار از مزارع دیم استان اجرا می‌شود.

فرهاد شریفی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه سهمیه استان کرمانشاه برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی جدید اجرای این طرح در سطح ۶۰۰ هزار هکتار است، اظهار کرد: بر اساس سهمیه اعلام شده در سال زراعی جدید ۳۲۴ هزار هکتار از اراضی گندم دیم استان که شامل تمامی اراضی گندم دیم است، زیر پوشش این طرح خواهد رفت.

شریفی افزود: همچنین بر اساس سهمیه ابلاغ شده ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی جو دیم استان نیز زیر پوشش اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها خواهد رفت. مابقی سطوح در نظر گرفته شده برای اجرای طرح نیز به کشت‌های نخود، عدس، گیاهان علوفه‌ای و گیاهان دارویی دیم اختصاص پیدا خواهد کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال طرح جهش تولید در دیمزارها با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای پنجمین سال پیاپی در کشور و استان اجرا می‌شود، یادآور شد: طرح جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در سطح ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان کرمانشاه اجرا شد.

شریفی با بیان اینکه کشاورزانی که در طرح جهش تولید در دیمزارها ثبت‌نام کنند مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند، از کشاورزان متقاضی شرکت در این طرح خواست به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

وی گفت: بخش قابل توجهی از حق بیمه اراضی کشاورزانی که در طرح جهش تولید در دیمزارها ثبت‌نام کنند، توسط جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) پرداخت می‌شود که این میزان در سال زراعی گذشته قریب ۵۰ درصد بود.

وی افزود: همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه به کشاورزان زیر پوشش این طرح برای خرید ادوات کشاورزی اختصاص می‌یابد که این تسهیلات با نرخ چهار درصد و با بازپرداخت پنج تا هفت ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

بهره‌مندی کشاورزان از آموزش‌ها و خدمات مشاوره‌ای، تحویل رایگان کود و سموم مورد نیاز، پرداخت یارانه به بذور مصرفی و... از دیگر مزایای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها است که شریفی از آنها یاد کرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403071007909
  • خبرنگار : 50180