از پیگیری ابلاغ دستورالعمل های ستاد مشارکت محلات تا لزوم توجه به لایروبی انهار

دو تن از اعضای شورای شهر تهران تذکرات خود را در صحن علنی شورای شهر تهران بیان کردند.

به گزارش ایسنا، مهدی عباسی رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه در آستانه فصل سرد سال قرار داریم و به همین دلیل باید ماموریت شهرداری تهران متناسب با این شرایط باز تعریف شود. گفت: لازم است یادآوری شود که برای انجام برخی از اقدامات از الان باید اقدام شود و نباید تاخیری صورت گیرد مثلا برای جابجایی درختان برای اجرای پروژه باید از الان درخواست بدهند تا در کمیسیون ماده ۷ بررسی انجام شود تا در آخر پاییز درختان جابجا شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات شهری باید به لایروبی انهار توجه شود و ساماندهی آب های سطحی در دستور کار قرار گیرد گفت:‌برخی اوقات ممکن است زیرساخت های شهری دچار نواقصی شود که از الان باید کنترل شوند.

در ادامه احمد علوی رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران نیز در تذکری با اشاره به عدم ابلاغ دستورالعمل های مصوب ستاد مشارکت ها به هیات امنای محلات گفت: براساس نظام نامه که در مرداد ماه دو سال قبل تصویب و ابلاغ شده،‌ شهرداری تهران باید ظرف مدت ۳ ماه دستورالعمل ها را تهیه و به شورای شهر تهران ارسال می کرد اما با وجود تاخیر یک سال و نیمه ، تعدادی از دستورالعملها را تهیه و برای هیات امنا ارسال کرده است و آنها نیز با توجه به کمبود وقت سریع این آیین نامه ها را بررسی کردند.

علوی با تاکید بر اینکه اکنون بعد از گذشت سه ماه اعضای هیات امنا با توقف جلسات خواهان تعیین دستورالعمل ها هستند گفت: از شهردار تهران می خواهم این موضوع را با جدیت پیگیری کند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403071007880
  • خبرنگار : 71368