سلیمی: باید جلوی بیش‌اظهاری در واردات و کم‌اظهاری در صادرات گرفته شود

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که باید جلوی بیش اظهاری در واردات و کم اظهاری در صادرات گرفته شود چراکه باعث بروز مشکلاتی شده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس در تذکری گفت: طبق قانون برنامه، بانک مرکزی مکلف است سیاست‌های ارزی و زیرساخت‌های تبادلات را به نحوی اصلاح کند که امکان بیش اظهاری در واردات و کم اظهاری در صادرات وجود نداشته باشد که عمده مشکلات ما در این حوزه است.

وی توضیح داد: همه تلاش ما برای حذف امضاهای طلایی بود که با وجود تلاش‌های فراوان بانک مرکزی هنوز در فرآیندها امضا وجود دارد علاوه بر آن در برخی موارد زمان برای دریافت ارز به ۱۴۰ روز می‌رسد که باعث بروز مشکلاتی در حوزه تخصیص ارز شده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: براساس آمارها میزان تامین ارز از ۲۱ میلیارد دلار به حدود ۵۹ میلیارد دلار رسیده که این به معنای افزایش صادرات است اما موضوع کم اظهاری و بیش اظهاری در واردات و صادرات وجود دارد.

سلیمی با انتقاد از عدم شناورسازی نرخ ارز گفت: براساس قانون قرار بود نرخ ETS برای ارز درنظر گرفته شود که شاهد نرخ دستوری ارز هستیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403071007871
  • خبرنگار : 71234