ابراز نگرانی یونیسف از وخامت اوضاع لبنان

مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نگرانی خود را بابت کشته شدن کودکان در حملات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان ابراز کرد.

به گزارش ایسنا، «کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: «من به شدت بابت وخامت اوضاع بشردوستانه در لبنان نگرانم. در چند روز گذشته، دستکم ۸۰ کودک در حملات اسرائیل در لبنان کشته و صدها نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.»

به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی با اشاره به گزارش‌های لبنان ادامه داد تعداد افرادی که در داخل این کشور به دلیل تشدید حملات، بی خانمان و آواره شده‌اند، به بیش از یک میلیون نفر رسیده که بیش از ۳۰۰ هزار نفر اینها را کودکان تشکیل می‌دهند.

راسل افزود: «هزاران کودک و خانواده‌های آنها اکنون در پناهگاه‌ها یا خیابان ساکن هستند. بسیاری بدون ضروریات زندگی مجبور به فرار شده‌اند. اوضاع بشردوستانه در منطقه ساعت به ساعت، بدتر می‌شود.»

این مقام مسئول با اشاره به حضور یونیسف و دیگر نهادهای بین‌المللی در لبنان که به کودکان و خانواده‌های ایشان کمک رسانی می‌کنند، تاکید کرد گروه‌های یونیسف و سایر گروه‌های سازمان ملل به توزیع آب آشامیدنی، دارو، پتو و دیگر اقلام مورد نیاز اقدام می‌کنند.

مدیر اجرایی یونیسف افزود: «ما به تامین کمک‌های بهداشتی، درمانی، حفاظت از کودکان و حمایت‌های روانی برای آنها در لبنان می‌پردازیم اما خشونت هر ساعت تشدید می‌شود و نیازهای بشردوستانه نیز به تبع آن، افزایش می‌یابد. هرگونه تشدید تنش و حمله بیشتر در لبنان اوضاع فاجعه باری را برای کودکان رقم می‌زند که باید به هر قیمتی از آن جلوگیری کرد. خصومت و جنگ باید هر چه سریعتر متوقف شود.»

وی همچنین ادامه داد، یونیسف از تمامی طرف‌های درگیر می‌خواهد تا از کودکان و زیرساخت‌های مدنی حفاظت کرده و مطمئن شوند که امدادرسان‌ها می‌توانند به صورت ایمن کمک‌های مورد نیاز را به مردم برسانند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071007815
  • خبرنگار : 71129