نایب رئیس شورای شهر بجنورد خبر داد

افزایش ۱۱ برابری جذب اعتبارات دولتی در شهرداری بجنورد

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد از تحقق ۴۰ درصد کل بودجه سالانه شهرداری بجنورد و همچنین افزایش ۱۱ برابری جذب اعتبارات دولتی خبر داد.

یوسف مغروری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کل بودجه امسال شهرداری بجنورد ۱۶۱۰ میلیارد تومان است که ۸۰۵ میلیارد تومان از آن برای ۶ ماهه نخست سال در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال ۶۳۸ میلیارد تومان از بودجه مصوب شهرداری جذب شده است، افزود: بر این اساس ۷۹ درصد اعتبارات مصوب ۶ ماهه نخست سال جاری شهرداری بجنورد جذب شده است که ۳۸۴ میلیارد تومان از آن نقدی و ۲۹۴ میلیارد تومان نیز غیر نقدی بوده است.

وی یکی از نقاط قوت اعتبارات شهرداری بجنورد را افزایش چشمگیر و بی‌سابقه جذب اعتبارات دولتی دانست و ادامه داد: در نیم سال نخست، ۷۵.۴ میلیارد تومان اعتبار از ردیف اعتبارات دولتی جذب شد که تاکنون بی‌سابقه بوده است.

مغروری گفت: در مدت مشابه سال گذشته ۶.۳ میلیارد تومان اعتبار دولتی جذب شد اما در ۶ ماهه نخست امسال این میزان از اعتبار نسبت به سال گذشته ۱۱ برابر شد.

به گفته وی ۱۱ میلیارد تومان از این اعتبارات دولتی برای ساماندهی بستر حریم رودخانه‌ها در منطقه جوادیه، ۳.۵ میلیارد تومان برای احداث پل کشاورز، ۲۳.۸ میلیارد تومان برای خرید دستگاه ویندرو ترنر کارخانه کمپوست، ۱۹.۱ میلیارد تومان برای ساماندهی دفنگاه زباله باباموسی و ۱۷ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس هزینه شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: ۴۴ درصد است اعتبار جذب شده در نیمه نخست امسال برای مسائل جاری و ۵۶ درصد در حوزه تملک و عمران هزینه شده که پرهزینه‌ترین بخش‌ها شامل نگهداری فضای سبز، زیرسازی و آسفالت معابر و همچنین نگهداری جایگاه‌های سوخت بوده است.

مغروری افزود: در حوزه جرائم ماده ۱۰۰ نیز ۲۷۵ میلیارد تومان در کل بودجه سالانه شهرداری مصوب شده است که ۶۷ میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست وصول شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403071007714
  • خبرنگار : 50444