سازش ۱۳۲ فقره پرونده در شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف شهرستان ایلام

رئیس شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف شهرستان ایلام از سازش ۱۳۲ فقره پرونده در سه ماهه دوم سال در شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف این شهرستان خبر داد.

«کمر وطنی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سه ماهه دوم امسال تعداد ۱۳۲ فقره پرونده، با تلاش و رایزنی اعضا و کارکنان شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف شهرستان ایلام به سازش رسید و گزارش اصلاحی برای هر کدام از پرونده ها صادر شد.

وی با اشاره به نقش صلح و آرامش در جامعه و کاهش مراجعات به دستگاه قضایی، گفت: چندین فقره پرونده مهم حقوقی و کیفری در این سه ماه در این شعبه به سازش رسیده است به عنوان نمونه یک فقره پرونده با ارزش بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان به سازش انجامید.

وطنی ادامه داد: در این پرونده ۸۲۰ فقره پرونده دیگر نیز مطرح شده بود که ۱۲۰ فقره پرونده در فرایند رسیدگی قرار گرفت و مابقی ۷۰۰ پرونده دیگر خوشبختانه با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر دادگستری ختم به خیر شد.

وی ادامه داد: یک فقره پرونده مالی و کیفری به مبلغ بیش از ۲۴۰ میلیون تومان که منجر به ضرب و جرح شدید بین ۹ نفر شده بود نیز با پیگیری های بی حد و حصر نهایتا در قسمت مالی که به مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان بود سازش حاصل شد و چندین پرونده دیگر هم که به واسطه این پرونده تشکیل شده بود، نیز به سازش رسید.

ئیس شعبه ۱۴ معاونت حل اختلاف دادگستری استان ایلام، با بیان اینکه با صلح و سازش در بسیاری از اوقات حقوق افراد به سرعت و سادگی تأمین می شود، افزود: در یک فقره پرونده مالی به ارزش بیش از ۷۷۱ میلیون تومان که بین کار فرما و پیمانکار مطرح بود با درایت و وساطت و پیگیری های فراوان اعضای شعبه توانستیم پیمانکار را مکلف کنیم که ادامه پروژه را طبق روال عادی انجام دهد و طرفین را به سازش برسانیم.

وطنی در پایان به چندین پرونده مالی دیگر به ارزش بیش از ۴۵۰ میلیون تومان  و ۴۰ میلیون تومان و غیره نیز اشاره کرد و با بیان اینکه تأثیری که صلح و سازش در جامعه دارد از صدور حکم توسط دستگاه قضایی بیشتر است، افزود: بازکردن گره کار مردم با صلح و سازش از طواف خانه کعبه بالاتر است زیرا با اصلاح جامعه زمینه ظهور جامعه اسلامی به معنای واقعی را فراهم می کند.
انتهای پیام 

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403071007713
  • خبرنگار : 50126