کاهش فوتی‌های حوادث رانندگی در بجنورد با نصب دوربین و آرام‌سازی معابر

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد از کاهش فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در شهر بجنورد با نصب دوربین و آرام‌سازی تردد وسایل نقلیه خبر داد.

علی اربابی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مرکز کنترل ترافیک از جمله اقدامات موثری است که برای هوشمندسازی و ساماندهی عبور و مرور خودروها در بجنورد اجرا شد.

وی با اشاره به نصب و فعال شدن دوربین‌های کنترل سرعت درون شهری، بیان کرد: این دوربین‌ها فعال و در حال رصد تردد خودروها است اما متاسفانه هنوز پیامک جریمه را به صاحبان خودرو ارسال نمی‌کند.

به گفته وی، مجوز ارسال این پیامک‌ها اخیراً از سوی پلیس صادر شده و شهرداری در حال خرید پنل مربوطه است تا ارسال پیامک‌ها به مردم نیز انجام شود.

اربابی گفت: سال‌ها دوربین ثبت تخلفات در خیابان‌های بجنورد وجود نداشت و این موضوع سبب عدم رعایت سرعت تردد خودروها حتی بیشتر از ۸۰ کیلومتر بر ساعت شده بود. درحالی که سرعت مجاز تردد خودروها در معابر درون شهری ۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

با بیان اینکه نصب این دوربین‌ها در کاهش سرعت خودروها تاثیر بسزایی داشته است، افزود: اگر آرام‌سازی معابر نیز به درستی انجام شود در کنار نصب دوربین‌ها سبب کاهش متوفیان حوادث شهری می‌شود.

وی تاکید کرد: طی سال گذشته حدود ۲۰ نفر در حوادث درون شهری بجنورد جان خود را از دست دادند که این آمار در سه ماهه نخست امسال به ۹ نفر و در پایان ۶ ماهه نخست به حدود ۱۱ نفر رسید.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403071007693
  • خبرنگار : 50444