انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ارتقاء بهداشت حرفه‌ای در کارگاه‌های یزد

تفاهم‌نامه چندجانبه جهت همکاری مشترک اجرای برنامه ارتقاء بهداشت حرفه‌ای در کارگاه‌های کوچک و اصناف یزد بین دانشگاه علوم پزشکی و صمت یزد منعقد شد.

در راستای بهبود شرایط کاری و ارتقای سطح سلامت کارگران در استان یزد و بر اساس اسناد بالادستی از جمله سند یزد نوین و به عنوان فاز دوم برنامه تامین سلامت کارکنان یزد نوین(تسکین)، تفاهم‌نامه همکاری مشترکی بین معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهیدصدوقی یزد، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و اتاق اصناف استان منعقد شد.

با توجه به افزایش روزافزون کارگاه‌های کوچک و صنفی در استان و مواجهه کارگران این واحدها با عوامل زیان‌آور محیط کار، ضرورت توجه به بهداشت حرفه‌ای بیش از پیش احساس می‌شود.

این تفاهم‌نامه که به مدت دو سال به اجرا گذاشته خواهد شد، در زمینه مراقبت های بهداشتی شاغلین و غربالگری بیماری‌ها نظیر دیابت، فشارخون بالا، سرطانهای شایع، بیماریهای شغلی و سایر موارد مربوطه در قالب بسته های خدمتی وزارت بهداشت انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی صمت یزد، در این تفاهم‌نامه، سه طرف تفاهم نامه متعهد شده‌اند با همکاری یکدیگر، برنامه‌های آموزشی و ترویجی در زمینه بهداشت حرفه‌ای را برای کارفرمایان و کارگران برگزار کنند.

همچنین در همین رابطه از کارگاه‌ها و واحدهای صنفی بازدید انجام خواهد شد تا از رعایت استانداردهای بهداشت  شغلی در محیط‌های کاری اطمینان حاصل شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403071007641
  • خبرنگار : 50214