رئیس شورای شهر صدرا:

‌آموزش و پرورش ناحیه ۵ در صدرا راه‌اندازی می‌شود/ هنوز کمبود اتوبوس داریم

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا از راه‌اندازی آموزش و پرورش ناحیه ۵ شیراز در صدرا خبر داد.

روح‌الله شجاعیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این مطلب گفت: بناست که مراسم افتتاحیه آموزش و پرورش ناحیه ۵ شیراز فردا، ۱۱ مهرماه در شهر صدرا برگزار شود.

وی افزود: پیش از این مدارس شهر صدرا ذیل آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز فعالیت می‌کردند اما از فردا به یاری خدا این مدارس ذیل آموزش و پرورش ناحیه ۵ فعالیت خواهند داشت.

شجاعیان با بیان اینکه مراسم افتتاحیه‌ای با حضور مسئولان در شهر صدرا برگزار خواهد شد، گفت: برای آموزش و پرورش ناحیه ۵ مکانی به صورت موقت در مجتمع مروارید در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به اینکه پیش از این بنا بود که تلاش شود از ابتدای مهرماه ایستگاه‌های اتوبوس در مقابل مدارس صدرا قرار گیرند، آیا این وعده محقق شد، گفت: بنا داشتیم مسیرهای حمل و نقل عمومی را با خرید ناوگان جدید اتوبوسرانی به ۶ خط برسانیم تا بتوانیم تقریباً به تمام مدارس دسترسی داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا ادامه داد: اما به دلیل اینکه این طرح دارای مجوز شورای حمل و نقل ترافیک نبود و اکنون در حال بررسی در شورای حمل و نقل ترافیک شیراز است، فعلاً نه ۶ خط تأیید شده است و نه ناوگان حمل و نقل عمومی صدرا کامل شده است که بتوانیم این مسئله را محقق کنیم.

شجاعیان با بیان اینکه برای این کار حداقل به ۲۰ اتوبوس جدید نیاز داریم، گفت: در حال حاضر شهر صدرا دارای ۲ خط داخلی و یک خط خارج شهر به سمت بزین است و ۳۰ دستگاه اتوبوس دارد که از این تعداد ۲۰ دستگاه آن فعال است.

وی در ادامه بیان کرد: از امشب، ۱۰ مهرماه بنا داریم به مجتمع‌های مسکونی سر بزنیم و بین مردم حضور یابیم تا گزارش عملکرد اقدامات انجام شده را ارائه داده و از نزدیک سخنان آنان را بشنویم و ابلاغ جدید را به مجتمع‌ها اعلام کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا اظهار کرد: به شهردار صدرا اجازه دادیم که اگر مجتمع مسکونی بدهی در خصوص عوارض شهرداری نداشته باشد، مجوز دارد تا ۳۰ درصد از عوارض شهری را در خود مجتمع برای آسفالت یا فضای سبز آن هزینه کند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071007638
  • خبرنگار : 50649